۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳
غم نامه جنوب شرق کشور؛

سرعت بادهای 120 روزه در سیستان ​تشدید می شود

دوست محمد کلیم، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز جمعه بر شدت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزوده می شود.
سرعت بادهای 120 روزه در سیستان ​تشدید می شود
به گزارش سفیرشرق به نقل از عصرهامون؛ دوست محمد کلیم، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از فردا مجدد بر شدت وزش بادهای 120 روزه در پنج شهرستان شمالی و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان افزوده می شود، به طوری که خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در 5 شهرستان شمالی استان روی می دهد.

وی افزود: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، ممکن است در برخی مناطق به تاسیسات و محصولات کشاورزی خسارت وارد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خوداری و از مسافرت های غیر ضرور نیز اجتناب شود.

کلیم تصریح کرد: پیش بینی می شود وزش بادهای شدید در شمال استان تا پایان یکشنبه ادامه داشته باشد که در ترددهای برخی بخش های  محورهای شمال استان نیز اختلال ایجاد کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430477
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی