۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۵
در مسیر اقتدار آفرینی؛

سیطره نامرئی امنیت پایدار جنوب شرق در سایه اقتدار ناجا/اقدام پوچ و مضحک آمریکا نشانگر درماندگی استکبار است

تحریم نیروی فداکار و جان بر کف انتظامی از سوی آمریکا نشان ناکارآمدی و شکست نقشه های سردمداران آمریکا در جنگ ظالمانه اقتصادی و از طرفی ظرفیت و توانمندی ملی ایران برای تبدیل تهدیدها به فرصت های بالنده است.
سیطره نامرئی امنیت پایدار جنوب شرق در سایه اقتدار ناجا/اقدام پوچ و مضحک آمریکا نشانگر درماندگی استکبار است
به گزارش سفیرشرق به نقل از عصرهامون؛ دشمنی آمریکایی‌ها با مردم ایران این بار در تحریم نیروی انتظامی خود را نشان داد، در حالی که نیروی پلیس در هر کشوری مسئول امنیت شهروندان است، از مرزها گرفته تا جاده‌ها و امنیت داخل شهرها همه بر عهده نیروی انتظامی است.
 
مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست های متجاوز در مرزهای کشور، اشرار، اراذل، سارقان، متجاوزان به حریم خصوصی افراد، قانون شکنان و تامین امنیت جانی، مالی و عرضی تک تک شهروندان در همه عرصه‌های زندگی از خانه تا وسیله نقلیه و مغازه و خیابان و فضای مجازی از جمله وظایف ذاتی نیروی انتظامی است.
 
در جمهوری اسلامی هم نیروی انتظامی در مجموع در حوزه وظایف خود عملکرد بسیار خوبی داشته و شهدا و جانبازان فراوانی در این راه تقدیم کرده است که نتیجه آن احساس امنیت بالای شهروندان است.
 
در این شرایط، تحریم این نیروی فداکار و جان بر کف از سوی آمریکا معنی جز تحریم امنیت مردم و تلاش برای ناامن کردن زندگی شهروندان و مقابله با اقدامات پلیس علیه تروریست‌های تحت حمایت آمریکا ندارد.
 
در این راستا گزیده ای مهم ترین اقداماتی را که نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال انجام داده است، بازخوانی کرده ایم که در ادامه تقدیم مخاطبان می شود.
 
3 شهید ناجا از ابتدای امسال

از ابتدای امسال جان بر کفان نیروی انتظامی کشورمان با رشادت های خود در ماموریت های بزرگ و مهمی حضور یافتند که در این میان 12 نفر به شهادت رسیدند که سه نفر از این بزرگواران در سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 
شهید آرمان ارباب، شهید مسعود شهرکی و شهید مجید بارانی از جان بر کفان ناجا هستند که از جان و مال خود در راه دفاع از امنیت کشور و استان گذشتند و در سال 99 آسمانی شدند.

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: دوم خرداد ماه ماموران انتظامی شهرستان سرباز در یکی از روستاهای بخش "کلات" با اشرار مسلح درگیر شدند که در این درگیری مسلحانه، متاسفانه 2 تن از کارکنان پلیس آگاهی شهرستان سرباز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 
علاوه بر این حافظان امنیت این خطه از ایران اسلامی در ماموریت های زیادی علیه قاچاقچیان حضور یافتند و ضمن کشف ده ها تن مواد مخدر و صدها لیتر سوخت قاچاق، موفق به دستگیری متخلفان و برهم زنندگان نظم اجتماعی شدند.
 
انهدام باندهای بزرگ مواد مخدر

ناکامی قاچاقچیان مسلح در انتقال یک تن و 13 کیلو موادمخدر در شهرستان خاش از جمله خبرهایی است که طی روزهای اخیر از رسانه های مختلف مخابره شد، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتي به سرنخ هايي از قاچاق محموله سنگين موادمخدر توسط اعضای یک باند حرفه ای قاچاق از مناطق مرزی به حوزه شهرستان "خاش" دست يافتند.
 
وی افزود: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین با عوامل انتظامی درگیر و با آتش پر حجم تکاوران پلیس ضمن رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند که در پاک سازی منطقه درگیری، 2 تن از اعضای این باند دستگیر و در بازرسی از خودروها یک تن و 13 کیلو و 200 گرم مواد مخدر به همراه 450 فشنگ و 25 فشنگ جنگی اسلحه کلت کشف شد.
 
به گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اردیبهشت ماه امسال نیز جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های ایرانشهر و  سراوان، در دو عملیات جداگانه اعضای دو تیم از یک باند بزرگ قاچاق مواد افیونی را شناسایی کردند.

قنبری اضافه کرد: در این عملیات پس از درگیری سنگین مسلحانه با اعضای این باند بزرگ قاچاق، ضمن توقیف 3 دستگاه خودروی پژو 405 و یک دستگاه وانت نیسان در بازرسی از خودرو های توقیفی  یک تن و 400 کیلو  و 205 گرم تریاک به همراه 2 قبضه اسلحه کلاش و 8 تیغه خشاب حاوی  235 فشنگ جنگی کشف و یکی از سوداگران مرگ به هلاکت رسید و یک قاچاقچی دیگر نیز دستگیر شد.
 
وی ادامه داد: کشف بیش از 3 تن مواد افیونی در سیستان و بلوچستان و انهدام باند حرفه ای قاچاق دارو، کشف بیش از یک تن مواد افیونی در هیرمند و دستگیری 6 عضو باند حرفه ای قاچاق در این شهر، کشف 2 تن و 419 کیلو مواد افیونی در خاش و دستگیری 2 سرکرده باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در این شهرستان از جمله دیگر اقداماتی است که امسال در این راستا انجام شد.
 
تخریب دپوهای سوخت قاچاق

 کشف بیش از 116 هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور از دیگر خبرهای نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر است، که فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این باره بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان طرح شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق سوخت و جمع آوری باک های اضافی را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه ای را در این خصوص به ویژه در شهرهای ورودی استان فعال کرده است.
 
قنبری اضافه کرد: در این راستا طی هفته گذشته ضمن تخریب 9 دپوی سوخت،  4دستگاه تریلی حمل سوخت توقیف و 5 باک اضافه خودروهای سنگین حذف شد.

به گفته وی، همچنین اردیبهشت ماه، در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی شهرستان های دلگان، کنارک، سیب و سوران و زاهدان 5 دپوی سوخت شناسایی و تخریب و در اجرای این طرح 9 دستگاه تریلی تانکر دار توقیف و 11 عدد باک اضافی خودروهای سنگین حذف شد.
 
 دستگیری سارقان مسلح و به عنف

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین با تلاش و پیگیری پلیس به تازگی 6 تن از اعضای یک باند شرارت های سریالی در شهر زاهدان دستگیر شدند.
 
قنبری با بیان این که دستگیری 6سارق مسلح و به عنف با 15 فقره سرقت از جمله اقداماتی است که توسط حافظان امنیت در این استان انجام شد، اذعان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان طی هفته گذشته در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهرهای زاهدان، سرباز، دلگان و میرجاوه  6 سارق به عنف و مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آنها یک قبضه اسحله کلت کمری به همراه 3 فشنگ جنگی، چند قبضه چاقو و قمه کشف کردند.
 
 
وی ادامه داد: دستگیری قاتل جوان 21 ساله پس از 22ماه فرار در سراوان، دستگیری 6 خرده فروش مواد مخدر در طرح پاکسازی مناطق آلوده در هامون، دستگیری سارق مسلح با 4 فقره سرقت در کنارک، توقیف کامیون حامل 10 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در نیکشهر، انهدام باند 8 نفره سرقت احشام در خاش، دستگیری 37 سارق و خرده فروش مواد مخدر در خاش،  دستگیری 6 سارق مسلح و به عنف در اردیبهشت ماه و 11 سارق مسلح و به عنف در سیستان و بلوچستان در فروردین ماه از جمله دیگر اقداماتی است که توسط پلیس انجام شد.

مقابله قاطعانه با محتکران

با توجه به شیوع کرونا و در راستای اجرای منويات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله قاطعانه و تشديد برخورد با احتکار، اقلام بهداشتی به منظور تامین امنيت بهداشتی و روانی جامعه و شناسايی محتکران از دیگر ماموریت هایی بود که در دستور کار این نیروهای ارزشمند قرار گرفت، به گونه که در ماموریت اخیر خود در زاهدان موفق به کشف یک میلیارد ریال اقلام بهداشتی احتکار شده شدند.

 
این مقام ارشد نظامی در این خصوص نیز گفت: پلیس نیروی انتظامی با گسترش چتر اطلاعاتی خود یک انبار اقلام بهداشتی احتکار شده را در شهر زاهدان شناسایی و تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس انبار پس از اطمینان از صحت موضوع به محل اعزام و در بازرسي از محل 5 هزار انواع دستکش بهداشتی، 10 هزار و 400 عدد ماسک، 5 هزار و 797 لیتر مایع ضد عفونی کننده احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کرد.
 
 قنبری با اشاره به اقدام اخیر رژیم تروریستی امریکای در تحریم تعدادی از فرماندهان و مقامات ارشد پلیس و محکوم کردن این اقدام نیز گفت: اخیرا رژیم مستکبر، سلطه گر و ترویستی ایالات متحده آمریکا در فهرستی تعدادی از مقامات ارشد نیروی انتظامی به فهرست تحریم‌های ظالمانه خود اضافه کرده است.

اراده راسخ سربازان ولایت

به گفته وی، سناریوی تحریم موضوع جدیدی نبوده و ثمره‌ای جز راسخ‌تر شدن اراده سربازان ولایت در مسیر اقتدار آفرینی برای میهن اسلامی و صیانت از نظام و ملت ایران و قطع ید متجاوزان به تمامیت ارضی کشورمان در پی نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اقدام پوچ و مضحک رژیم مستکبر آمریکا در تحریم سازمان نیروی انتظامی، فرمانده و تعدادی از مقامات ارشد که همواره در خط مقدم و به عنوان مدافعان حریم امنیت در داخل و مرزها همیشه خوش درخشیده اند، نمایش درماندگی این رژیم سلطه گر به شمار می رود.

قنبری بیان کرد: این تحریم نشان ناکارآمدی و شکست نقشه های سردمداران آمریکا در جنگ ظالمانه اقتصادی و از طرفی ظرفیت و توانمندی ملی ایران برای تبدیل تهدیدها به فرصت های بالنده است که ایران اسلامی را در راه رسیدن به آرمان های بلند خود متحدتر و ثابت قدم کرده است.

فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این اقدام خارج از قاعده امریکا در اعمال تحریم های جدید را قویاً محکوم کرده و بدون شک این تحریم و دشمنی ها ذره ای در عملکرد پلیس برای امنیت کشور تاثیر نخواهد گذاشت و باعث راسخ‌تر شدن اراده سربازان ولایت در مسیر اقتدار آفرینی برای میهن اسلامی و صیانت از نظام و ملت ایران و قطع ید متجاوزان به تمامیت ارضی کشورمان شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430456
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی