۰
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰
امام جمعه شهرستان زهک؛

ماه رمضان فرصتی است که بلاها رو دور کنیم/روزهای مبارزه با کرونا، ایثارگری ها و جانفشانی های دوران دفاع مقدس را تداعی کرد

اولین نماز جمعه شهرستان زهک پس از شیوع ویروس کرونا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسن خدری در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.
ماه رمضان فرصتی است که بلاها رو دور کنیم/روزهای مبارزه با کرونا، ایثارگری ها و جانفشانی های دوران دفاع مقدس را تداعی کرد
به گزارش پایگاه خبری سفیرشرق؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زهک گفت: دین همه ی مسیر خوب زندگی کردن را به ما نشان داده است که چگونه دنیا و اخرت را آباد کنیم، رمضان فرصتی هست برای اینکه خودمان را با این آداب اشنا کنیم خودمان را از دنیا بکنیم و به اطرافمان توجه کنیم و به یاد تشنگی و گرسنگی مستمندان باشیم.

وی افزود: روزه ای که بر ما واجب شده با احکام شرعی انجام دهید شاید تقوا پیشه شوید در مرام، مسلک، روش و سیره اولیای خدا و علمای دین هم همین بوده است، ماه رمضان فرصتی است که بلاها رو دور کنیم الحمدالله امروز نعمت خدا فراوان است حتما در این فرصت نعمت الهی قدرشناس باشیم خصوصا در بحث زکات، علمای بزرگوار مردم را با احکام شرعی آشنا کنند که اگر بر این تکلیف خودمان توجه نکنیم خدای متعال ممکن است این نعمت را از ما بگیرد؛ زکات و خمس باعث می شود خدای متعال برکات خودش را بر محصولات ما بیشتر کند و مال انسان نه تنها کم نمی شود بلکه خداوند برکات خود را بیشتر می کند.

امام جمعه زهک اظهار داشت: جا دارد در ایامی که نماز جمعه برگزار نشد از زحمات عزیزان در وزارت بهداشت و همه ی افرادی که دست اندر کار بودند بویژه از پرستاران، متخصصین و فوق تخصصین، روحانیون و گروه های جهادی تشکر کنیم؛ در این دوران، دوران دفاع مقدس تداعی شد دورانی که از جان خودشان گذشتند و جان خود را فدا کردند تا بقیه آسیب نبینند و زندگی کنند و ایثار را معنا کردند.

وی ادامه داد: در امریکا رفتارشان آنگونه است و در ایران از زن و مرد آنکس که دارد و ندارد جهادی به میدان آمدند، قدر اسلامی که ما را اینطور تربیت کرده بدانیم جای سپاس و سجده ی شکر دارد که در زمانی و در بین امتی قرار گرفته ایم که خدمت به حق و توجه به حق را افتخار می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن خدری تصریح کرد: افراد زالو صفتی هم هستند که به جان مردم و اقتصاد جامعه افتادند یک ماشین به اسم پراید که تمام قطعات آن هم داخلی است چرا قیمت نجومی بالا برود اینها انگل جامعه هستند اینهایی که دست در اقتصاد جامعه دارند، چرا فردی بدون رنج و تلاش این همه سود ببرد و بی حساب قیمت را بالا ببردانتطار می رود دولت هم کنترل کند.

وی خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که همه انسان ها به خودشان بیایند لذا رحم کنید تا خدای متعال هم برشما رحم کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430438
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی