معاون اول رئیس جمهور:

انقلاب میراث تاریخی نیست و متعلق به همه نسل ها است/ مهمترین ظرفیت سیستان و بلوچستان نیروی تحصیل کرده و جوان است

22 بهمن 1398 ساعت 13:35

اسحاق جهانگیری گفت:این انقلاب تنها یک میراث تاریخی نیست و فقط بزرگسالان را در بر نمی ‌گیرد؛ این انقلاب سرمایه امروز و فردای ایران سربلند است و جوانان و نوجوانان و کودکان هم مانند بزرگان در این انقلاب سهیم هستند.


به گزارش سفیرشرق به نقل از عصرهامون، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن ماه زاهدان با بیان اینکه حضور پرشور و وحدت آفرین مردم این خطه از کشور در این صحنه بزرگ باعث شناخت بهتر ایران اسلامی در منطقه است، افزود: مردم دلیر زاهدان از نخستین روزهای پیروزی انقلاب تا امروز پشتیبان انقلاب بوده اند و جمهوری اسلامی همواره به این مرزداران غیور، انقلابی و استوار به خود می بالد.

وی اظهار کرد: افتخار می کنم که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز حماسه، حضور، اراده ملی در کنار شما حضور دارم. امروز این ملت آمده اند تا نشان دهند که انقلاب مانند ایران، اسلام، امام و رهبری و مثل قانون اساسی متعلق به همه مردم ایران است.

وی افزود: مردم آمده اند تا اعلام کنند این انقلاب تنها یک میراث تاریخی نیست و فقط بزرگسالان را در بر نمی ‌گیرد؛ این انقلاب سرمایه امروز و فردای ایران سربلند است و جوانان و نوجوانان و کودکان هم مانند بزرگان در این انقلاب سهیم هستند.

یکی از مهمترین آرمان‌های امام ایجاد عدالت بود

جهانگیری اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت اجتماعی و مرحله جدیدی از تاریخ و زندگی اجتماعی ملت ایران بود؛ این انقلاب با نیروی نظامی به پیروزی نرسید و برآمده از خواست و اراده ملت ایران است. این انقلاب تنها مربوط به طبقه خاصی از مردم نمی شود و ملت ایران همه در این حرکت عظیم ایفای نقش کردند.

وی انقلاب اسلامی در ایران را انقلاب عدالت برشمرد و اذعان داشت: یکی از مهمترین آرمان‌های امام حقوق و ایجاد عدالت بود. در انقلاب ایثارگری و عدالت در همه بخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و منطقه‌ای شکوفا شد. ما باید به اهداف انقلاب برگردیم و با هم همراه و همدل باشیم. باید به نام انقلاب از اهداف پاسداری کنید. انقلاب اسلامی چتری است که بر سر همه گسترانیده شده و هیچ کس حق ندارد زیر این چتر عرصه را برای دیگران تنگ کند.

وی اذعان داشت: وقتی رهبر عزیز انقلاب می‌فرمایند حتی اگر نظام را قبول ندارید، در انتخابات شرکت کنید، یعنی مردم ایران، این نظام، انقلاب، سرنوشت و آینده متعلق به شماست. مبنای انقلاب اسلامی در ایران حضور و نظر مردم است. امام خمینی (ره) حتی اعلام کرد راجع به نحوه اداره حکومت همه ‌پرسی انجام شود.

جهانگیری با اشاره به تبعید مقام معظم رهبری در دوران سخت مبارزه به سیستان و بلوچستان گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما همواره به وحدت به عنوان یک اصل پافشاری می‌کردند؛ ما باید به روش و منش رهبر و امام برگردیم.

این مقام مسئول گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی قائل نشوند و همه باید این گونه عمل کنند.

وی با بیان اینکه وحدت داروی پیشگیری از خشونت و افراطی گری و توسعه بنیان‌های اقتصادی و محرومیت زدایی است، ادامه داد: در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته ایم؛ آمریکا و صهیونیست ها خوابهای زیادی دیده اند آنها درصدد هستند تا با تحمیل فشارهای بیشتر جمهوری اسلامی را متوقف کنند اما نتوانستند بر این اساس استراتژی خود را تغییر دادند و چهره محبوب کشور حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند که با این اقدام اشتباه آنان حرکت جدیدی در منطقه آغاز شد.

سیستان وبلوچستان مهمترین و راهبردی ترین استان های کشور است

وی با بیان اینکه همگان باید هوشیار و آگاه باشیم، افزود: چهلمین روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی نقطه همبستگی و وحدت و وصل اقشار جامعه است، این شهید بزرگوار همواره به مصلحت ملت و کشور فکر می‌کرد و امنیت را به همراه می آورد؛ باید از وی در ادامه راه الگو گرفت.

جهانگیری با بیان این مطلب که انتقام خون شهید سلیمانی را می گیریم، افزود: آمریکایی‌ها در زندگی ملت ایران فشارهای زیادی وارد کردند آنها دارو، غذا و لوازم ملت ایران را تحریم کردند. اگر دشمنی آمریکا نبود و توسعه کشور بدون این دشمنی ها ادامه پیدا کرده بود امروز ایران یکی از قدرت‌های بزرگ و توسعه یافته بود.

وی با تاکید بر این مطلب که سیستان وبلوچستان یکی از مهمترین و راهبردی ترین استان های کشور است، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های کم نظیری در این استان قرار دارد مهمترین ظرفیت نیروی تحصیل کرده و جوان است. این استان با کشور پاکستان و افغانستان رابطه بسیار خوبی دارد.

وی در تکمیل مطلب فوق بابیان اینکه سیستان و بلوچستان استعداد توسعه دارد، افزود: سیل اخیر در جنوب استان اگر چه دل مردم ایران را به درد آورد اما شاهد سیل همدلی در منطقه بودیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد، گفت: امیدواریم مردم ایران در این عرصه حضوری پویا داشته باشند، ما همه با هم برای پیشرفت ایران باید قدم و برای امنیت و عمران و توسعه سیستان و بلوچستان گام برداریم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 430396

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/430396/انقلاب-میراث-تاریخی-نیست-متعلق-همه-نسل-مهمترین-ظرفیت-سیستان-بلوچستان-نیروی-تحصیل-کرده-جوان

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir