۰
جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه عنوان شد؛

9 دی؛ نقطه امید و اقتدار جمهوری اسلامی ایران/فتنه 88 چهره خائنین نظام را نمایان کرد

9 دی؛ نقطه امید و اقتدار جمهوری اسلامی ایران/فتنه 88 چهره خائنین نظام را نمایان کرد
به گزارش سفیر شرق به نقل از عصر هامون؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه بصیرت و پیروی از رهبری از خصوصیات اصلی هر فرد انقلابی است، اظهار کرد: بصیرت خوب و پیروی از ولایت ملت ایران همواره نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده و حماسه ساز بوده است.

وی افزود: در این میان باید حماسه 9 دی را یکی از بزرگترین حماسه های عمر پر برکت انقلاب اسلامی ایران دانست که به دوست و دشمن اقتدار ملت ایران را نشان داد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه خدا و ملت پشتوانه این انقلاب هستند، بیان کرد: اگر مردم آماده باشند و توتعه های دشمنان را به خوبی بشناسند لطف خدا نیز شامل حال آنها خواهد شد و می توانیم تمام توطئه‌ها و نقشه های شوم استکبار را خنثی کنیم و هیچ فرقی ندارد که این  توطئه های از سوی خود فروخته های داخلی باید یا چه خارجی، ما با بهره گیری از این دو سرمایه بزرگ امداد الهی و حمایت مردم که مکمل یکدیگر هستند همواره پیروز هستیم.

وی ادامه داد: ملت ایران هیچ گاه به انقلاب پشت نمی کنند، مگر همین مردم گله‌مند نیستند که به زیبایی حماسه روز قدس را رقم میزنند، 22 خرداد ماه 88 چهل میلیون نفر به پای صندوق میایند، 22 بهمن برای آرمان های انقلابشان پا به خیابان ها میگذارند و حماسه بزرگی را رقم میزنند، همین مردمی که در فشار اقتصادی بوده و با مشکلات روبه رو هستند پای انقلاب ایستاده و حماسه ها را رقم میزنند تا دشمنان بدانند ما همواره پشت انقلابمان ایستاده ایم.

خطیب نماز جمعه زاهدان با بیان اینکه نباید حضور مردم را به اسم شخص مصادره کرد، اذعان کرد: مردمی که در تمام صحنه‌ها حضور داشتند، مردمی که انقلاب را پیروز کردند مردمی که فرزندانشان را به جبهه فرستادند، مردمی که هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند همین مردم حماسه 9 دی را رقم زدند، اگر مردم شریف ایران پای صندوق می آیند به خاطر حفظ انقلاب و خون شهدای این مملکت است، اصلا درست نیست که فکر کنیم این رای به شخص است، نه این مردم برای انقلابشان به میدان می آیند.

وی در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال عالم فقید و ربانی حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی، خاطرنشان کرد: هفته ای که گذشت یک ضایعه ای بزرگی را تجربه کردیم و آن هم ارتحال عالم فقید و ربانی حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی بود که در گذشت این عالم بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب و جامعه روحانیت و همچنین مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: آیت‌الله شاهرودی در سپهر جریانات سیاسی کشور وارد نشد و خودش را سمت جبهه خاصی وارد نکرد. اما او در طی این چهل سال یک بار اخلاق را زیر پا نگذاشت و با این که برادر سه شهید بود و از شاگردان ممتاز آیت الله صدر بود او از خدمتگزاران نظام ر رهبری بود و دو دوره رئیس قوه قضاییه بود و همچنین مدرس دانشگاه و حوزه بودند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه ملت ایران و مسئولین همواره باید آماده باشند، اظهار کرد: فتنه سال88 خیلی چیزها را نشان داد و به ما فهماند که دشمن همیشه در کمین است و با برپایی چنین فتنه هایی می خواهد از رهبری عبور کنند، اما باید ببینیم رهبری معظم انقلاب با چه اقتدار و بصیرتی  توانستند این فتنه را مدیریت کرده و با روشنگری این آشوب را خاموش کنند، دشمنان از این مدیریت و عظمت رهبری هراس دارد.

وی تصریح کرد: اگر حماسه 9 دی را بازخوانی کنیم می بینیم که رهبر معظم انقلاب اولین گام را در جذب حداکثری و دفع حداقلی در جلو گذاشت و همه را به آرامش فرا خواندند و در ادامه نیز به زیبایی ایشان مردم را به بصیرت فرا خواندند، رهبری معظم انقلاب با مدیریت و هوش بالای خود توانستند این فتنه را خاموش کنند و سال ها برنامه ریزی دشمنان و نقشه های آنان را نقش بر آب کردند.
 
 
فتنه 88 چهره خائنین نظام را نمایان کرد
حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل گفت: فتنه 88 برگرفته از برخی از انقلاب های مخملی در ایران شکل گرفت که با درایت مردم ایران خنثی شد.

وی افزود: سران فتنه تنها بحث براندازی نظام را در سر می پروراندند و چند ماه کشور را به آشوب کشانده بودند و خسارت بزرگی را اموال بیت المال وارد کردند.

خطیب جمعه زابل اظهار کرد: هر چه از آشوب ها می گذشت چهره استکباری پشت صحنه بیشتر نمایان می شد تا اینکه پرچم مقدس اباعبدالله الحسین را به آتش کشاندند و مردم نتوانستند این موضوع را تحمل کند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی تیر خلاصی بر بدنه فتنه گران بود در این روز جایگاه رهبری در مملکت اسلامی بر همگان نمایان شد.

حجت الاسلام کیخا بیان کرد: یکی دیگر از دستاورد های 9 دی نمایان شدند چهره برخی از مسئولین نظام بود که سالها در بدنده نظام رخنه کرده بودند اما در پشت صحنه در صدد خیانت به نظام بودند.

وی با اشاره به سالروز نهضت سواد آموزی در این باره گفت: حکومت های طاغوتی با نگه داشتن مردم در جهل حکومت می کنند، لذا با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نهضت سواد آموزی تشکیل شد تا همه ی مردم در علم سهیم باشند.

وی ادامه داد : هر چه سواد و علم در جامعه اسلامی بیشتر سود، بصیرت مردم نیز افزایش می بابد.

حجت الاسلام کیخا همچنین خاطرنشان کرد: مراسمات محوری در 9 دی را همه ی مردم با خانواده شرکت کنند تا دشمن بداند در این روزمردم تجدید مسثاق مجدد ی با رهبری دارند و از فتنه گران بی زار هستند.

امام جمعه زابل ضمن تسلیت به مناسبت وفات آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: هر کجا که نظام به این شخصیت بزرگی ایران نیاز داشته است، وی به ندای رهبری لبیک گفته و به مردم خدمت کرده است، وفات ایشان زخم بزرگی بر دل همه ی مسلمانان ایران است.

وی همچنین بیان داشت: قرار است 5 هزار بخاری استاندارد در مدارس سیستان و بلوچستان توزیع شود اما چرا از همان ابتدا این مداری را بررسی نکرده اند که این چنین اتفاقاتی رخ بدهد.

حجت الاسلام کیخا تصریح کرد: اگر کسی نمی تواند به مردم خدمت کند، باید خودش استفا بدهد زیرا بداند که اگر به مردم خدمت نکند این جایگاه را غصب کرده است.
 
در سال آینده مشکلات ناشی از نبود منابع و درآمدی گریبانگیر کشور نشود
 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: بی شک ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی این شخصیت آشنا و مجاهد، غم سنگین بر دل مجاهدین و انقلابیون است.

 وی با بیان اینکه آیت الله شاهرودی در شاگردی شهید صدر به خوبی درخشید و  از دست این شخصیت بی نظیر نامه اجتهاد دریاف کرده است، افزود: وی به خوبی در انجام وظایف، انقلابی گری و ولایت پذیری را به خوبی به سرانجام رساند.

امام جمعه شهرستان سراوان اضافه کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی منیت را در خود کشته بود و در هیچ کجا مشاهده نشده که از سه برادر شهید خود، از شاگردی شهید صدر و از نامه اجتهادی که در جوانی کسب کرده بود، سخنی بیان کند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به دوازدهمین رزمایش نیروی زمینی سپاه با عنوان رزمایش "پیامبر اعظم 12" یادآور شد:  این رزمایش از ابعاد مختلف دارای ویژیگی های مختلفی بود که برای نخستین بار از  طراحی و تاکتیک کاملا تهاجمی طراحی و برگزار شد و حاوی پیام برای دشمنان، گردن کشان منطقه و همسایگان و دوستان بود.

 وی  با بیان ویژیگی های نیروهای یگان ویژه که در نفوذ به اعماق جبهه دشمن تمرین کرده اند، تصریح کرد: چنین حرکاتی دارای قوت قلب  و حاوی پیام به دیگران است به خصوص تاکتیک ها و طراحی این رزمایش که با یک مسئله و ویژیگی جدید در نفوذ به دشمن فرضی به خوبی انجام شد که گویای اقتدار و عظمت ایران اسلامی بود.

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: کلیه سلاح های به کار رفته  در رزمایش به جهت اینکه تولید داخل  و از حیث نظامی از پیشرفته های تسلیحات بودند غرور آفرین است، و برای دشمنان که در رأس آن آمریکا منفور قرار دارد، حاوی پیامی است که در محاسبات نظامی از توان نیروهای مسلح ایران دچار خطا نشود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری به کشورهایی که خلاهایی را برای تروریست ها مزدور جهت اغتشاش گری و ربایش هم میهنان و رزمندگان ایجاد می کنند توصیه کرد که توجه داشته باشند که از بی عرضگی، فشلی و ولنگاری  را در نقاط مختلف دوری کنند و از اقتدار و عظمت رزمندگان سرزمنین درس بگیرند.

 وی  با اشاره به روز بصیرت و میثاق با ولایت، خاطر نشان کرد: بحث 9 دی که به ذهن می آید یاد فتنه گری پر آشوب شیطانی انسان های انحرافی خیانت کار می افتیم.

امام جمعه شهرستان سراوان 9 دی را نقطه امید، اقتدار و بصیرت و باعظمت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بیان و اضافه کرد:به همه دنیا این پیام رسانده شد که دلدادگان به دین و مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی؛ بحث ولایت مداری و بصیرت  را در 9 دی گوش زد می کنند، اما به دشمن این پیام را رساند که هر کجا فتنه کنند انسان های شایسته برای مقابله با آنها آماده هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری اظهار کرد: باید به فتنه گری فتنه گران دقت شود که دست شیطانی استکبار را بر زبان و چهره فتنه گران دیدیم و امید وار هستیم که انسان هایی که آشوب به پا کردند و با توهین به مقدسات دین، آیین، مکتب و هتک حرمت به نظام برای نظام و مردم انقلابی هزینه تراشی کردند و موجب امیداواری دشمن شدند، باید در این دنیا مجازات شوند و روز به روز به آنها سخت  گرفته شود.

 وی با بیان اینکه هیچ گونه اغماض و دلسوزی نسبت به فتنه گران بی شرم از هیچ یک از افراد پذیرفته نیست، خاطر نشان کرد: این افراد آثار بسیار بدی را بر ارزش های نظام و مردم روا داشتند، خون و یاد شهدا،هشت سال دفاع مقدس را با فتنه گری ها از بین بردند و هتک حرمت کردند که اینگونه مسائل قابل گذشت نیست.

امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: به مردم ولایت مدار و انقلابی ایران افتخار می کنیم که با بصیرت کامل در 9 دی  با افتخار آفرینی بر دهان فتنه گران کوبیدند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اهمیت بودجه سال آیند به دلیل قرار گرفتن در جنگ اقتصادی دشمن، میزان تحقق درآمدهای نفتی را یکی از مواردی عنوان کرد که شاید بودجه سال آینده را به چالش بکشد، گفت: شرایط تحریم حاکی از آن است که فروش نفت خام شاید با  وضعیتی که اروپایی ها در بحث برجام انجام می دهند، دچار مشکل شود که دولت مردان و مجلسی ها نسبت به بودجه سال آینده دقت داشته باشند و برآورد واقعی از مسائل در بودجه دیده شود.

  وی با بیان اینکه برجام مانند یک جسد مرده است که کاری از عهده آن بر نمی آید، یادآور شد: دقت شود بحث بودجه درسال آینده و مشکلاتی که ناشی از نبود منابع و درآمدی گریبانگیر کشور نشود که باید در این زمینه احتیاط لازم متناسب با شرایط  انجام شود.

امام جمعه شهرستان سراوان افزود: اگر مجلس ها و دولتمردان در بودجه دقت لازم را نداشته باشند موضوع عدم شفافیت هزینه و مصارف بودجه با توجه به اینکه یکی از مهم ترین هزینه کردهای دولت پرداخت حقوق و دستمزد است، به چشم می خورد، شاید در بحث دستمزد کارکنان رسمی آمار دقیقی داشته باشند اما در بحث کارکنان غیر رسمی بسیار نامشخص است که باید دقت شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری در خصوص بخش هدفمند کردن یارانه ها بر اساس اظهارات نوبخت که در سال آیند، 142 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، گفت: بخشی برای یارانه مردم در نظر گرفته شده که اندک است، اما باید مشخص شود مابقی این هزینه کجا مصرف می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد مالیات را جایگزین مناسب برای درآمد های غیر نفتی عنوان شده است، اظهار کرد: باید دقت شود مبادا مالیات فشار مضاعف بر مردم عادی و بخش تولید تلقی شود.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اوضاع نابسمان سوخت شهرستان، ایجاد صف های طولانی بنزین و گاز در شهرستان، به متولیان مربوطه و مسئولین نظارتی، گفت: تا کی شاهد صف های طولانی در شهرستان باشیم؟ تا کی بنزین از طریق گالن از مرز خارج شود؟ اگر نمی توانید با برنامه ریزی این مسائل را حل کنید، بروید، ننگ بر آن مسئولی باد که در کار نظارت بی عرضگی می کنند، کافی است دیگر، مسئولین و افرادی که نظارت بر پمپ های بنزین و جایگاه های نفت و گاز را برعهده دارید، از خدا بترسید مردم را آزار ندهید. 
 
 
9دی سند وفاداری مردم به انقلاب اسلامی و رهبرمعظم انقلاب بود
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حماسه 9 دی به عنوان روزی تاریخی در تقویم کشور ما ثبت شد و این روز بزرگ سند وفاداری مردم به انقلاب اسلامی و رهبرمعظم انقلاب است، مردم در جریان فتنه 88 دشمنان و دوستان انقلاب را شناختند و این روزی میثاقی مجدد با ولایت، رهبری و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در جریان فته 88 برخی از افراد ناآگاه و فریب خورده متاثر از دشمنان انقلاب دست به اقداماتی زدند که جز زیان برای کشور چیزی به همراه نداشت اما مردم ایران با هوشیاری و بصیرت این فتنه ها را خنثی کردند و با تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب با قدرت در مقابل جریان فتنه ایستادند.
مولوی ریگیان پور خاطرنشان کرد: مسیحیت یکی از ادیان بزرگ الهی است که امروزه متاسفانه دچار تحریف شده است و بسیاری از غربیان روز میلاد حضرت عیسی را گرامی می دارنداما متاسفانه تحریف این دین الهی سبب شده تا این روز بزرگ نیز به طور شایسته گرامی داشته نشود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه تاکید کرد: حضرت فاطمه الزهرا (س) علاقه زیادی به مادر بزرگوارشان داشتند و حتی در زمان ازدواج نیز اندوه فقدان مادر ایشان را آزرده خاطر کرد اما پیامبر گرامی اسلام با علاقه شدید به دخت گرامیشان ، محبت زیادی به ایشان می ورزیدند و احترام زیادی برای ایشان قائل بودند.

وی اذعان کرد: رسیدگی به محرومان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بود و با تشکیل کمیته امداد این رسیدگی به محرومین به اوج خود رسید و این نهاد مقدس توجه ویژه ای به فقرا و مساکین دارد، بهبود وضعیت بهداشت و درمان نیز یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب است و وزیر بهداشت نیز در این راستا سفرهای زیادی به استان داشته است امیدواریم به بیمارستان میرجاوه نیز امکانات بیشتری تخصیص داده شود و تعداد تخت های این بیمارستان ارتقا پیدا کند.

مولوی ریگیان پور تصریح کرد: دولت خدمات قابل توجهی در قالب کارت های پیله وری به مرزنشینان اختصاص داده است اما باید دقت شود ازاین کارت های مرزی در راستای قانون استفاده شود تا مشکلی برای مرزنشینان ایجاد نشود و مسئولین نیز چگونگی استفاده از این خدمات را برای مرزنشینان شفاف سازی کنند.
 
نهم دی سالروز رسوایی فتنه گران بود
 
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: صدایی از آمریکا با زبان شیعه به اهل سنت توهین می کند و یا به نام اهل سنت به شیعه توهین می کند اینان منافقان و فتنه گران می باشند و سران فتنه هنوز هم از این جهل خود دست برنداشته اند، ای فتنه گران شما که در اکثر دولت ها دست داشته اید چرا امروز از اوضاع اقتصادی مملکت سوال می کنید؟ شما این بلاها را سر مملکت آوردید.

وی با اشاره به تدبیر رهبری در زمان فتنه افزود: رهبری در فتنه ۸۸ فرمودند اگر اعتراض دارید قانون وجود دارد ولی آنها می خواستند با انقلاب های مخملی و سبز به هدفشان برسند ولی ملت عزیز کشور را گورستان منافقین کرد.

وی سران فتنه را ابزار دست آموز شیطان عنوان و تاکید کرد: آقای موسوی و کروبی اگر تو واقعا مسلمان بودی به آیه قرآن توجه می کردی که می فرماید کسانی که وسوسه ای از شیطان به سمت شان رسید به سمت خدا می آیند آیا ندیدی صدای آمریکا و استکبار از این حرکت شما دفاع می کرد.

امام جمعه چابهار تصریح کرد: فتنه و فتنه گری از قتل بالاتر است دین و ایمان خود را از دست می دهند و فتنه گران زهر به کام دیگران ریختند و می خواستند شیرینی انتخابات را در مدت هشت ماه گرفتار بدترین اوضاع کردند.

وی نهم دی را اقتدار واقعی ملت دانست و ادامه داد: کسانی که در جریان فتنه بودند خودشان را از رهبر عالم تر می دانستند، یکشنبه مصادف با نهم دی تجلی قدرت خداوند بود و باطل السحر و یاس استکبار جهانی می باشد و امروز تجربه نهم دی که در راس آن موسوی و کروبی بودن خیانت بزرگی به مردم کردند.

حجت الاسلام موسوی مطرح کرد: می گفتند این هایی که به خیابان آمده اند عزاداران حسینی هستند اگر عزادار بودند پس چرا می رقصیدند، همان روز نهم دی مصادف با سالروز اعدام صدام می باشد، یک روزی صدام می گفت دو هفته بعد من در میدان آزادی سخنرانی می کنند ولی ۱۲ سال قبل به دار کشیده شد ولی جمهوری اسلامی سر پا می باشد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری سران فتنه نوعی فتنه است بیان کرد: تصفیه آب دریا چقدر زحمت دارد چرا انجام نمی دهید؟ نفت برای دزدی شما نان زیاد دارد وقتی که نفت با آنهمه مشکلات در می آورید و استخراج می کند دلیلش این است که برایتان نان دارد ولی استحصال آب برای شما نان ندارد اگر شایسته سالاری بود امروز این وضع مملکت نبود که ماشین ۷۰ میلیونی یکباره ۱۴۰ میلیون تومان شود.

وی قدرت کشور را بر پایه انقلابی گری استوار دانست و ادامه داد: اگر ما بخواهیم قدرت پیدا کنیم باید علم و دانش را افزایش دهیم که به حمد خدا امروز در کشور پیشرفت قابل قبولی حاصل شده و باید افزایش یابد.

وی انقلاب را ثمره خون شهدا دانست و عنوان کرد: اگر به حول و قوه الهی ما آماده می شویم تا چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم ثمره خون بزرگ مردانی همچون آیت الله غفاری است که امروز سالروز شهادت ایشان می باشد، عده ای که امروز ریاست می کنند باید بدانند خون چه کسانی در راه این انقلاب فدا شده است.

خطیب نماز جمعه چابهار تشریح کرد: کسانی که به اندازه یک وجب از زمین مردم را قصب کند در قیامت همان به گردنش خواهد افتاد یا اینکه برای ایجاد خوشحالی با گناه و معصیت در دانشگاه الزهرا سلام الله دختر می آوردند تا برقصد اینطور می خواهید رضایت مردم را به دست آورید.

وی کسب مال حرام را گناهی نابخشودنی دانست و اذعان کرد: اختلاس، حقوق نجومی، دستبرد و زمین خواری اگر باعث ثروت شود تباهی و عذابی بزرگ در پی خواهد داشت، اینکه بگوید من وزیرم یا نماینده مجلسم و باید چنین بشود صحیح نیست و این رویه سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست.

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بر روزی حلال صبر نکنید روزی حرام به دست می آید، برخی عزت و آبرو با خیانت، دروغگویی و اختلاس جمع می کنند و زمین خواران با ارتباط و زد و بند به ناحق کسب مال حرام می کنند و خداوند عقوبت چنین کسانی را وعده داده است.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 430067
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی