۰
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳

اجرای 1650 عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا در سیستان وبلوچستان/ کشف بیش از 72 تن مواد مخدر در 6ماهه نخست سال

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از برگزاری هزار و 650 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا در استان خبر داد.
اجرای 1650 عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا در سیستان وبلوچستان/ کشف بیش از 72 تن مواد مخدر در 6ماهه نخست سال
به گزارش عصرهامون، سردار محمد قنبری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه های گرامیداشت هفته ناجا در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای بازنگری در عملکردها با تدوین و اجرای برنامه های مختلف است تا با احصاء نقاط قوت و ضعف بتوان درصد نقاط قوت را افزایش و نقاط  ضعف را کاهش داد.
وی با بیان اینکه شعار هفته ناجا " پلیس مقتدر، امین مردم" خواهد بود، افزود: جمعه 13 مهر به عنوان اولین روز ازهفته ناجا به نام پلیس - جامعه ایمانی و ارزش های اسلامی نانگذاری شده است که در این روز تمامی کارکنان و مسئولان ناجا در مراسم پرفیض و باشکوه نمازجمعه استان و به طبع آن شهرستان ها شرکت و به ارائه گزارش های عملکردی پلیس می پردازند.
فرمانده نیروی انتظامی استان دومین روز از این هفته را با عنوان پلیس - ​انضباط ،​ اقتدار و امنیت پایدار مطرح کرد و ادامه داد: شنبه 14 مهرماه صبحگاه مشترک برگزار می شود.
وی سومین روز از این هفته را به عنوان روز پلیس - حرفه ای گرایی ،​ تخصص گرایی و کارآمدی عنوان کرد و گفت: نشست با سران و بزرگان طوایف یکی از برنامه های مهم در این روز است.
قنبری روز چهارم را به نام پلیس - آموزش همگانی و مشارکت عمومی، روز پنجم را با عنوان پلیس - خدمتگزار ، پاسخگو و امانتدار،​ روز ششم را با عنوان پلیس - دانش بنیان و پژوهش محور و روز پنج شنبه 19 مهر را به عنوان پلیس - حماسه حسینی ،​ایثار شهادت و ولایتمدار معرفی کرد و گفت: غبار روبی مزار شهدا، دیدار از خانواده شهدای ناجا، دیدار با فعالان حوزه سیاسی، حضور فرمانده، معاون انتظامی و رئیس پلیس آگاهی استان در محل سامانه 197، راه اندازی هواپیما، قطار و اتوبوس با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم، دعوت از راویان دفاع مقدس و غیره را از جمله برنامه های در دست اجرا در طی هفته ناجا دانست.
وی عمده هدف ناجا در تدوین این برنامه ها را ایجاد ارتباط بیشتر با مردم دانست و ادامه داد: رتبه یک کشور در زمینه جذب و استخدام نیروی انسانی در ناجا را سیستان وبلوچستان کسب کرده است.
قنبری در ادامه سخنان خود به عملکرد 6 ماهه ناجا در استان اشاره کرد و افزود:در نیمه نخست امسال بیش از ۷۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از ۶ درصد افزایش برخوردار است.
وی بیان کرد: برابر ابلاغ از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پلیس سیستان و بلوچستان در بحث پیشگیری از وقوع جرم رتبه دوم کشور را کسب کرده است که نشانگر تعامل بسیار خوب دستگاه قضایی با نیرو انتظامی و عزم نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم است.
وی ادامه داد: در بخش سرقت نیز عمده سرقت ها در این استان سرقت خرد هستند بیش از ۵۰ درصد سرقت های خرد در سیستان و بلوچستان توسط معتادان صورت میگیرد.
وی گفت: در حوزه جرائم خشن برنامه ریزی خوبی داشته ایم  اطلس جغرافیای جرائم خشن را در استان آماده کرده ایم، امسال در حوزه سرقت های مسلحانه در شش ماهه اول امسال ۴۱ درصد کاهش سرقت مسلحانه داشته ایم.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 430050
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی