سهم اندک سیستانیان از بازارچه مرزی میلک/کولبری برای 5 هزار تومان

24 مرداد 1397 ساعت 8:16


به گزارش سفیر شرق ؛ شاید در وضعیت اقتصادی امروز و همچنین وجود مشکلات متعدد در سیستان تنها روزنه امید مردم وجود بازارچه های مرزی باشد،بازارچه هایی که قرار بود با بسته شدن مرز وضعیت کوله بری را بهبود بخشد.
از این رو بازارچه میلک که به پایانه مرزی شناخته می شود بهترین و مهمترین مکان برای امرار معاش یک سیستانی است،این بازارچه روزانه میزبان صدها ترانزیت از کشورهای مختلف دنیاست.
با این حال مردم سیستان تنها کسانی هستند که کمترین سهم را از این بازارچه مرزی دارند، دروازه توسعه سیستان که مردم بیش از پیش برای نجات اقتصاد از دست رفته شان به آن نیاز دارند این روزها جایی برای یک بومی ندارد.
کوله بری در بازارچه مرزی میلک یکی از راه های کسب درآمد برای سیستانیان است،بنزین تنها و مهمترین کالایی است که افغان ها به شدت به آن نیاز دارند لذا کوله بران با جابجایی بنزین بر روی کمر و دست های خود این سوخت را به خودروهای خریدار در افغانستان می رسانند.
تردد مردم از خود بازارچه صورت می گیرد ، اما این کوله بری با مشکلات عدیده ای مواجه است،از عدم اجازه ورود تا نبود زیرساخت های قانونی برای فروش دستی سوخت به کشور افغانستان.

سارانی یکی از کوله بران بازارچه میلک در گفت و گو با سفیر شرق گفت: روزانه چندین نفر از افغان ها می توانند کالاهای مورد نظر خود را از طریق ترانزیت ها به کشور افغانستان برسانند اما بومیان منطقه سیستان که توان خرید ترانزیت را ندارند چگونه در این پایانه مرزی فعالیت کنند.
وی افزود : فرمانداران و نمایندگان سیستان معیشت مردم را در نطر بگیرند و برای کوله بری تصمیم جدی اتخاذ کنند.
سارانی ادامه داد: مردم باید ساعت ها در گرمای ۵۰ درجه در انتظار تصمیم مسئولین بازازچه مرزی میلک بمانند تا اجازه دهند گالن های بنزین را آنسوی مرز برسانیم.
وی ادامه داد :هر گالن ۲۰ لیتری بنزین مبلغ پنج هزارتومان برای کوله بران سود دارد که البته یک کوله بر در روز نمیتواند چند گالن بیشتر را به کشور افقانستان ببرند.

اما وجود رانندگان افغانی،ایرانی و ترک در بازارچه مرزی میلک ناخوداگاه شغل های کاذب نیز بوجود آورده است،فروش یخ آب خنک و همچنین جابه جایی وسایل شخصی رانندگان افغان با گاری از مشاغل محبوب در این پایانه است.
مشکلات در سیستان می تواند با، توجه بیشتر مسئولین به بازارچه های مرزی بهبود یابد،بازارچه هایی که قطعا خود مردم نیز برای راه اندازی آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
انتهای یام/


کد مطلب: 429963

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/429963/سهم-اندک-سیستانیان-بازارچه-مرزی-میلک-کولبری-5-هزار-تومان

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir