۰
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷

خطر اعتیاد جوانان بیکار را تهدید می کند/فروش مواد مخدر در اینستاگرام

یکی از دلایل مصرف بالای مواد مخدر در سیستان را نیز می توان قیمت ارزان آن عنوان کرد، بسیاری از افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند از شهرهای دیگر استان های کشور به سیستان مراجعه می کنند تا مواد مخدر ارزانتری پیدا کنند.
خطر اعتیاد جوانان بیکار را تهدید می کند/فروش مواد مخدر در اینستاگرام
به گزارش پایگاه خبری سفیر شرق؛ یکی از پیامد های مهم بیکاری در قشر جوان را می توان روی آوردن به مواد مخدر دانست.
بسیاری از جوانان بخصوص در حوزه سرزمینی سیستان به دلایل مختلف به مواد مخدری همچون تریاک و ناس روی می آورند، این پدیده به دلیل قرار گرفتن سیستان در مرز افغانستان که بزرگترین کشور تولید تریاک است پر رنگ تر از قبل شده است.
سوداگران مرگ معمولا از راه های مختلف بسته های تریاک را به درون ایران می رسانند، که ناخوداگاه کل منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
یکی از دلایل مصرف بالای مواد مخدر در سیستان را نیز می توان قیمت ارزان آن عنوان کرد، بسیاری از افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند از شهرهای دیگر استان های کشور به سیستان مراجعه می کنند تا مواد مخدر ارزانتری پیدا کنند.
به طور کل قاچاقچیان مواد مخدر سیستان را به یک تبعیدگاه تبدیل کرده اند و نه تنها قشر جوان را تحت تاثیر قرار داده اند بلکه آمار معتادین غیر سیستانی نیز در حال افزایش است.
در حاشیه شهرستان زابل، بسیاری از کارتن خواب ها سیستانی نیستند، آنها افرادی از دیگر شهرهای ایران هستند که با کار در روز و یا تکدی گری به دنبال خرید مواد هستند.
از این رو مبارزه با قاچاق کالا به شدت در دستور کار زحمتکشان نیروی انتظامی قرار داده شده است، چه بسا که بسیاری از شهدای مرزبانی در درگیر با سوداگران مرگ جان خود را فدای میهن کرده اند.
اما آمار قاچاقچیان مواد مخدر به قدری در سیستان و بلوچستان بالا است که نمی توان در 24 ساعت روز با تمامی آنها برخورد و مبارزه کرد.
سردار محمد قنبری در این خصوص اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر در صدر تمام استانهای کشور قرار دارد. 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و 81 متهم در رابطه به مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که پنج نفر آنان سرشاخه اصلی و 742 نفر خرده فروش بودند و افزون بر 500 قبضه سلاح نیز از آنان کشف شد.
با این حال مهمترین خطری که پس از بیکاری جوانان استان را تهدید می کند، خرید و فروش مواد مخدر در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان است.
علاوه بر این روند برخی از فروشندگان مواد مخدر نیز امروزه به صورت پیشرفته تری اقدام به فروش مواد مخدر می کنند، و شبکه های اجتماعی را برای این کار هدف قرار داده اند.
اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب در بین جوانان است که این روزها بستر فروش مواد مخدر در آن به وجود آمده است.
گفتنی است مواد مخدری همچون حشیش، گراس و علف در این شبکه اجتماعی به فروش می رسد که جوان به راحتی می تواند با ارتباط با ادمین پیج به مواد مخدر دست پیدا کند.
  
انتهای پیام/ 
کد مطلب: 429939
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی