۰
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶

سیستانی ها در خانه حبس شدند/سرعت باد به 92 کیلومتر بر ساعت رسید

با وزش باد در مناطق مختلف سیستان،بسیاری از شهروندان سیستانی در منازل مسکونی حبس شدند.
سیستانی ها در خانه حبس شدند/سرعت باد  به 92 کیلومتر بر ساعت رسید
به گزارش سفیر شرق؛ با وزش طوفان در شمال سیستان و بلوچستان ، بسیاری از شهروندان سیستانی در منازل مسکونی حبس شدند ، معمولا طوفان های 120 روزه سیستان در فصل تابستان رخ می دهد و وزش ابن بادها همراه با گرد و خاک و ریزگرد است.
ریزگردها عامل اصلی بروز مشکلات در مواقع طوفانی محسوب می شوند، این پدیده که در گذشته به دلیل وجود تالاب هامون به یک هوای دلپذیر در فصل تابستان تبدیل می شد اکنون برای شهروندان سیستانی دچار مشکل و معضل شده است.
ریگی یکی از شهروندان سیستانی به خبرنگار سفیر شرق گفت: بسیاری از سیستانیان از کولر های آبی در فصل گرما استفاده می کنند، این کولرها گرچه آب زیاد اما برق کمتری مصرف می کنند اما در هنگام  طوفان روشن کردن انان غیر ممکن است.
وی افزود: گرد و خاک های ناشی از طوفان باعث نفوذ ریزگردها به درون کولرهای آبی می شود و در نتیجه خاک موجود در هوا را به منازل هدایت می کند و یا موتور کولرها با مشکل مواجه می شود.



وی همچنین از وجود برق ضعیف در شبکه روستایی مناطق سیستان اشاره کرد و گفت: با توجه به برق بسیار ضعیف در شبکه نمی توان از کولرهای برقی و گازی استفاده کرد، لذا شهروندان سیستان به اجبار با این وضعیت سر می کنند.
رضا ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: امروز در برخی از مناطق آسمان استان غبار آلود اعلام شده است.
وی افزود: دید افقی در شهرستان زهک به هزار و 200 متر و در زابل به سه هزار متر کاهش یافته است.
ملاشاهی تصریح کرد: همچنین سرعت باد در زابل به 92 کیلومتر بر ساعت در اوایل صبحامروز رسیده است.

انتهای پیام/ 
کد مطلب: 429937
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی