۰
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰

ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شد

شهرستان ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شد و لوح ثبتی آن در روزهای آینده به مسئولان این شهرستان اهدا خواهد شد.
ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شد
به گزارش سفیر شرق به نقل از ؛ عصرهامون، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود چهره های سرشناس سوزن دوزی در شهرستان ایرانشهر که نمونه آن استاد مهتاب نوروزی است و از شهرت جهانی برخوردار می باشد تاثیر بسزایی در ملی شدن این شهرستان به عنوان شهر سوزن دوزی داشت
علیرضا جلالزایی ادامه داد: با توجه به اینکه هنر سوزن دوزی در اکثر شهرهای دیگر استان نیز متداول است اما یکی دیگر از دلایل انتخاب این شهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی، تعداد کارگاه های بیشتر و تکنیک های متداولی است که رایج می باشد.
وی گفت: کیفیت سوزن دوزی و وجود زیرساخت های شهری در ایرانشهر از دلایل دیگر انتخاب این شهرستان است بنابراین مردم و مسئولان این منطقه و استان باید بیش از گذشته تلاش کنند تا زمینه جهانی شدن این شهرستان فراهم شود.
جلالزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنر سوزن دوزی به صورت گسترده در کشور پاکستان نیز انجام می شود باید از این فرصت در شهرستان ایرانشهر استفاده شود و همکاری لازم با هنرمندان و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت بگیرد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 429887
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی