۰
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
همزمان در سراسر کشور؛

آئین عزاداری اربعین حسینی(ع) در شهرستان هیرمند برگزار شد

مراسم عزاداری روز اربعین حسینی (ع) با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر شهرستان هیرمند برگزار شد.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ مراسم عزاداری روز اربعین حسینی (ع) با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر شهرستان هیرمند برگزار شد.
در این مراسم ،جمعی از بازماندگان کربلای معلی گرد هم آمده بودند و برای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.
حجت الاسلام جانعلی ظریف صیادی مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند در این مراسم گفت: آنچه که امروز اسلام را زنده نگه داشته است عشق و ارادت مسلمانان جهان به امام حسین (ع) است.
وی افزود: هر آنچه که امام حسین(ع) در واقعه عاشورا برای حفظ اسلام به کار برد، امروز وظیفه ما و جوانان انقلابی است تا آنها را در مقابله با دشمنان و در راه حفظ اسلام ناب محمدی انجام دهیم.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: برای به دست آوردن مسیر صحیح در زندگی ؛ جوانان باید به واقعه عاشورا بنگرند تا در زندگی مسیر اشتباه را انتخاب نکنند.
نذری دادن و قربانی کردن گوسفند و توزیع آنها در بین نیازمندان از دیگر آئین های سنتی در روز اربعین حسینی(ع) است.
محمودی یکی از شهروندان سیستانی به خبرنگار ندای هیرمند گفت: هر آنچه که امروز مسلمانان دارند به برکت خون ریخته شده در کربلا معلی است.
وی افزود: در روز اربعین، توزیع غذای نذری، پخت شعله زرد و حلیم نذری از آئین های سنتی سیستانیان است که در صبح اربعین بین خانواده ها نیازمند توزیع می شود.
 
 
 
 

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 429458
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی