۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷

"شیعه و سنی" آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین؛ اینجا وحدت "در عمل" معنا می‌شود

تاکنون ۱۰۰۰ نفر از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، پایتخت وحدت ایران برای خدمت‌رسانی افتخاری به زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) نام‌نویسی کرده‌اند.
شیعه و سنی
شیعه و سنی
به گزارش ندای هیرمند به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، پیاده‌روی اربعین چند سالی است که در ایران شور و اشتیاق خاص و گسترده‌ای میان مردم ایجاد کرده و هر سال بر حجم زائران حسینی این پیاده‌روی عظیم افزوده می‌شود. با وجود اینکه بیشترین حجم زائران این پیاده‌روی را مردم ایران تشکیل می‌دهند، اما شور حسینی(ع) در میان مسلمانان سایر کشورها نیز در حال گسترش است و سال به سال بر جمع زائران مسلمان از کشورهای متعدد افزوده می‌شود.
زائران پاکستانی اما در میان عاشقان حسینی(ع) ماجرای متفاوتی دارند؛ چراکه شیعیان پاکستان با توجه به ناامنی‌های متعدد موجود در این کشور و مشقت‌های فراوان، کشور خود را به قصد سفر به عراق و زیارت امام حسین(ع) ترک می‌کنند و به قصد سفر به کربلا راهی ایران می‌شوند.
عبور زائران پاکستانی از سیستان و بلوچستان سبب تغییر حال و هوای استان در ایام نزدیک به اربعین می‌شود؛ مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نیز این فرصت بزرگ را غنیمت شمرده و امسال تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی داوطلبانه و میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی(ع) به کار بسته‌اند.

پیش‌بینی میزبانی از 30 هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان
رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مردم شیعه و سنی استان خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی و استقبال از این عزیزان را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان امسال برای سومین سال پیاپی بدون وابستگی به هرگونه نهادی به صورت کاملاً خودجوش و مردمی در روزهای اخیر فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.
وی می‌افزاید: تاکنون بیش از 1000 نفر به عنوان خادم افتخاری نام‌نویسی کرده‌اند که 700 نفر آنها ساماندهی شده‌اند و ساماندهی باقی متقاضیان نیز در حال انجام است. هرکس از مردم استان با هر توانی می‌تواند به جمع زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) بپیوندد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به ربات تلگرامی Arbainsb_bot@ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09154696293 تماس حاصل کنند.
بختیاری به پررنگ شدن سال به سال حضور زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با توجه به برآوردهایی که از طریق آمار ارائه شده توسط مجموعه‌های مردمی پاکستان کسب کردیم، پیش‌بینی می‌شود امسال در ایام اربعین میزبان 30 هزار زائر پاکستانی باشیم.

سیستان و بلوچستان پایتخت استقبال از زائران غیرایرانی امام حسین(ع) است
جواد آقالو حسینی، مسئول ستاد مردمی اربعین در شهرستان میرجاوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه "فرهنگ‌سازی" در ایام اربعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، می‌افزاید: امروز سیستان و بلوچستان به پایتخت استقبال از زائران غیرایرانی امام حسین(ع) تبدیل شده و این امر مهم باید به عنوان یک مدال افتخار معنوی بیش از پیش مطرح شود.
وی با تاکید بر اینکه حرکت اربعین باید به محور وحدت امت رسول الله(ص) تبدیل شود، ادامه می‌دهد: امروز علاقه به ائمه نقطه مشترک شیعه و سنی است و ما در سیستان و بلوچستان که همواره به عنوان استان محوری در زمینه وحدت در کشور شناخته شده تلاش داریم تا از ظرفیت مهم حضور زائران پاکستانی و موج مردمی که میان مردم شیعه و سنی استان برای خدمت‌ به این زائران عزیز ایجاد شده در راستای تحکیم وحدت استفاده کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه اصل این حرکت باید به مانور بزرگ منتظران ظهور تبدیل شود، گفت: نحوه خدمت‌رسانی در موکب امام خمینی(ره) که در شهرستان میرجاوه، یعنی محل ورود زائران پاکستانی به خاک ایران اسلامی مستقر است، اهمیت زیادی دارد چرا که این موکب به عنوان پیشانی خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی مطرح است.
مسئول ستاد مردمی اربعین در شهرستان میرجاوه تاکید می‌کند: تلاش شده با همکاری ادارات و استفاده حداکثری و بهینه از نیروهای مردمی بهترین خدمات به زائران پاکستانی ارائه شود و بدون شک این حرکت مردمی هر سال تقویت می‌شود.

زائرین پاکستانی فرهنگ اربعین را در استان منتشر می‌کنند
حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان معتقد است حضور زائران پاکستانی در استان پهناور و ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان فرهنگ اربعین را در استان منتشر می‌کند؛ وی در این رابطه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: چند سالی است که با حضور زائرین عزیز پاکستانی در استان فرهنگ اربعین در سیستان و بلوچستان منتشر شده است.
حجت‌الاسلام بزمانی اعتقاد دارد در زیارت اربعین 2 پیام وجود دارد؛ یکی مبارزه با جهل است که هدف قیام سیدالشهدا(ع) هم همین بود و دومی نجات و هدایت جامعه بشری است و می‌گوید: همه ما وظیفه داریم در حد توان به هر چه بهتر برگزار شدن زیارت اربعین هر چه می‌توانیم کمک کنیم و خوشبختانه چند سالی است که از طریق خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی، این توفیق نصیب مردم سیستان و بلوچستان شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به میزبانی از زائران پاکستانی در استان افزود: باید از تلاش‌های مردمی که جهت استقبال و پذیرایی از این زائران خارجی انجام می‌شود، تشکر و قدردانی کرد؛ سازمان تبلیغات اسلامی استان هم سعی کرده تا با اعزام مبلغینی که به زبان اردو آشنایی دارند بخشی از نیازهای دینی این زوار عزیز را برآورده کند.
وی خاطرنشان کرد: دنبال کردن نگاه تقریبی در این ایام با استفاده از ظرفیت مبلغان و در قالب نشست‌های اقشار تاثیرگذار و با موضوع شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در دهه پایانی ماه صفر است. اربعین، امروز ظرفیت‌های زیادی برای امت اسلامی به وجود آورده که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

تدارک استقبال از زائران از مدت‌ها قبل در استان آغاز شده
حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) هر ساله از طریق مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان می‌شوند تا از این طریق عازم کربلای معلی شوند.
وی از برپایی و استقرار خدام در موکب امام خمینی(ره) در نقطه صفر مرزی میرجاوه خبر داد و گفت: زائرین پاکستانی پس از تحمل سختی‌های فراوان و با وجود مشکلات معیشتی اما با ایمان و عشق فراوان خود با پای پیاده توفیق زیارت اباعبدالله الحسین (ع) را پیدا کرده‌اند.
حجت‌الاسلام تدینی ادامه داد: موکب امام خمینی(ره) در میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان 2 مکان اصلی استقبال، اطعام و اسکان زائران پاکستانی است.
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تدارک استقبال از زائران پاکستانی از مدت‌ها قبل در استان آغاز شده به نحوی که قبل از فرا رسیدن ماه محرم جلسات متعددی جهت هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برگزار شد تا استقبالی در شأن نظام اسلامی از این زائران عزیز داشته باشیم.

مردم شیعه و سنی استان شور زیادی برای استقبال از زائران دارند
وی با تاکید بر اینکه مردم شیعه و سنی استان شور و هیجان بسیاری برای استقبال از زائران اربعین دارند، افزود: پذیرایی اهل سنت گاهی آنقدر فراوان است که حتی برخی از نیازمندان منطقه هم از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام تدینی اظهار داشت: بدون شک زائران عزیز پاکستانی از جایگاه خاصی نزد پروردگار متعال و حضرت امام حسین(ع) برخوردار هستند بنابراین باید به بهترین و شایسته‌ترین وجه میزبان آنان باشیم.
گزارش از آرشام هنرکار
انتهای پیام/
کد مطلب: 429205
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی