رزمنده دفاع مقدس:

حضور شهید میرحسینی قوت قلب رزمندگان بود/سایه جنگ را وجود ایثارگران برداشته است

2 مهر 1396 ساعت 9:21

رزمنده دفاع مقدس گفت: جنگ را می توان به دو مرحله تقسیم کرد، یکی در دوران فرماندهی کل قوا بنی صدر و دیگری نیز پس از عزل بنی صدر که فرماندهی کل قوا شخص حضرت امام شدند؛ در دوران بنی صدر چهار عملیات انجام شد که به عملیت های ناموفق مشهور هستند.


عیسی نکویی رزمنده دفاع مقدس در گفتگو با پایگاه خبری ندای هیرمند ؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : در سال 1361 در سن کمتر از هفده سالگی توفیق حضور جبهه حق علیه باطل را پیدا کرده ام.
وی افزود: در این سال پس طی دوره آموزشی در سپاه وارد منطقه عملیاتی استان خوزستان شدیم که برای اولین بار در قالب گردان امام جعفر صادق (ع) در عملیات والفجر یک حضور پیدا کردیم.
نکویی تصریح کرد: بنده به عنوان کمک خمپاره انداز در این گردان انتخاب شدم و توفیق  خدمت در کنار سردار حسین معروفی مسئول خمپاره انداز گردان امام جعفر صادق (ع) و فرمانده حال حاضر سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان را داشته ام.
رزمنده دفاع مقدس همچنین خاطرنشان کرد: در شب عملیات والفجر 1 وقتی که نیروهای خودی به عنوان گردان خط شکن در معبر میدان مین قرار گرفتند؛عراقی ها متوجه حضور رزمندگان اسلام در این منطقه شدند.
وی ادامه داد: نیروهای بعثی امکانات بیشتری نسبت به رزمندگان اسلام داشتند لذا پس از متوجه شدن حضور نیروهای ایرانی آتش سنگینی را به سوی رزمندگان اسلام روانه کردند.
نکویی گفت: برخی از همرزمان ما در میدان مین به شدت مجروح شدند و به طور کل گردان در این منطقه عملیاتی زمین گیر شد، پس از گذشت مدتی صدای فرمانده دلاور جبهه های حق علیه باطل حاج قاسم میر حسینی که در وسط میدان مین مستقر شده بود به گوش رسید.
وی ادامه داد: حاج قاسم با بلندگویی قرمز رنگی رزمندگان اسلام را دلداری داد و گفت : ماندن در وسط میدان مین از حرکت به سوی جلو خطرناک تر است لذا رزمندگان که شجاعت شهید میر حسینی را در این صحنه دیدند با دل قرصتری به سوی عراقی ها به حرکت درآمدند.
نکویی خاطرنشان کرد: در یکی از روزها نیز که عراقی ها قصد پاتک به خاکریز رزمندگان را داشتند، مجدداً سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم میرحسینی در بالای خاکریز حضور پیدا کرد و با کاشت بذر شجاعت در دل رزمندگان از شکسته شدن خط توسط عراقی ها جلوگیری کرد.
نکویی گفت: جنگ را می توان به دو مرحله تقسیم کرد، یکی در دوران فرماندهی کل قوا بنی صدر و دیگری نیز پس از عزل بنی صدر که فرماندهی کل قوا شخص حضرت امام شدند؛ در دوران بنی صدر چهار عملیات انجام شد که به عملیت های ناموفق مشهور هستند.
وی گفت: پس از عزل بنی صدر بلافاصله چهار عملیات موفق انجام شد و روند همکاری ارتش و سپاه بیشتر از قبل شد، بنی صدر فرماندهان ارشد سپاه را در در برخی از عملیات ها شرکت نمی داد ، تعامل با ارتش قدرت رزمندگان را افزایش داد.
رزمنده دفاع مقدس بیان داشت: در مسائل سیاسی کشور ، برخی از مسئولین می گویند دیپلماسی یا برجام سایه جنگ را از کشور برداشته است؛ اما آیا مردم باور می کنند که دیپلماسی سایه جنگ را برداشته است، حضرت امام فرمودند هر گاه دشمن از شما تعریف کرد باید به خودتان شک کنید، سایه جنگ را حضور ایثار گران، جانبازان ، رزمندگان و حضور مردم همیشه در صحنه برداشته است.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428849

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/428849/حضور-شهید-میرحسینی-قوت-قلب-رزمندگان-سایه-جنگ-وجود-ایثارگران-برداشته

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir