۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

واقعه غدیرخم در ۱۷ نقطه از سیستان و بلوچستان بازسازی می‌شود

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: بازسازی صحنه‌هایی از واقعه غدیرخم همزمان با عید سعید غدیر در ۱۷ نقطه از ۱۱ شهرستان سطح استان انجام می‌شود.
تا
تا
به گزارش ندای هیرمند به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بازسازی حجه‌الوداع پیامبر اعظم(ص) و واقعه بزرگ و وحدت‌آفرین غدیرخم ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه ولایت اظهار داشت: بازسازی واقعه بزرگ غدیرخم از سال 92 در نقاط مختلف کشور و به ویژه استان ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته و از سال 92 تا 94 این واقعه مهم تاریخی در شهرستان‌های زابل و دلگان بازسازی شد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از سال 95 زاهدان نیز به 2 شهرستان زابل و دلگان افزوده شد ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال قرار است واقعه غدیرخم در 17 نقطه از 11 شهرستان سطح استان بازسازی شود. با توجه استقبال 20 هزار نفری که مردم سیستان در سال‌های گذشته از بازسازی این واقعه تاریخی داشته‌اند، پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر از بازخوانی غدیر خم بازدید کنند.
وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین امسال در 215 نقطه از کشور واقعه بزرگ غدیر خم را بازسازی می‌کنند و این افتخاری بزرگ برای بسیجیان و پاسداران محسوب می‌شود؛ در این راستا همه برنامه‌ریزی‌های لازم از مدت‌ها قبل انجام شده تا بازسازی این حادثه بزرگ تاریخی با بهترین کیفیت در استان انجام شود.
معروفی گفت: با توجه به دلدادگی و ارادت مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به اهل بیت(ع) که نمونه بارز آن را می‌توان در استقبال و پذیرایی اهل سنت از زوار شیعه پاکستانی مشاهده کرد، گسترش برنامه‌های غدیر در استان در قالب 3 هدف اصلی تبیین فلسفه غدیر، توسعه آموزه‌های عملی امیرالمومنین(ع) و گسترش فرهنگ ولایت و هویت دینی در دستور کار قرار گرفته است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تقدیم 400 شهید اهل سنت بعد از دفاع مقدس در استان، نشان دهنده وفاداری مردم این استان به نظام، رهبری و میهن اسلامی است و مردم این خطه از کشور همواره به ولایت‌مداری مشهور بوده‌اند. ولایت فقیه در ایران برگرفته از فلسفه غدیر و پیروزی و استمرار انقلاب نیز استمرار غدیر است.
وی با بیان اینکه غدیرخم مختص شیعیان نیست و ما معتقدیم که این عید بزرگ می‌تواند در سرتاسر جهان مرکز ثقل وحدت بین شیعه و سنی باشد، افزود: عید غدیرخم برای هدایت جامعه بشری مانند قطب‌نما است و این عید می‌تواند چراغ هدایتی برای همه مردم دنیا باشد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428715
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی