۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند:

امام محمد باقر (ع) به دلیل گستردگى معارف باقر نامیده شد

مسئول اداره تبلیغات اسلامی هیرمند گفت: امام حمحد باقر(ع)در طول تاریخ شاگردان برزرگی را به جامعه اسلامی معرفی کرده است که آنها نیز در ادامه راه ایشان را ادامه داده اند.
ظریف
ظریف
حجت الاسلام جانعلی ظریف صیادی مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند، در گفت و گو با ندای هیرمند؛ گفت: امام محمد باقر علیه السلام حاكمیت جور اندیشه‏ هاى دینى امت اسلام، تولد یافت تا پیام آور معرفت و احیاگر اسلام ناب محمدى (ص) باشد.
وی افزود: این امام معصوم شكافنده معضلات علم و گشاینده پیچیدگی هاى دانش بود وبه دلیل گستردگى معارف و اطلاعاتى كه در اختیار داشت، باقر نامیده شد.
حجت الاسلام ظریف صیادی بیان داشت: این امام بزرگوار در طول تاریخ شاگردان برزرگی را به جامعه معرفی کرده است که آنها نیز در ادامه راه ایشان را ادامه داده اند.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند تصریح کرد: علم و اندیشه امام باقر علیه السلام در زمینه های علمی و دینی به مرتبه اعلاء رسیده بود ؛ به طوری که ایشان نتیجه سجده‏هاى بسیار، پیشانیش فراخ گشته بود واحكام را از متن قوانین كلى، استنباط و استخراج می ‏كرد.
وی بیان داشت: سرانجام در هفتم ذيحجه سال 114  هجری در سن 57 سالگی در مدينه با توطئه هشام مسموم شد و چشم از جهان فروبست ، پيکر مقدسش را در قبرستان بقيع  کنار پدر بزرگوارش  به خاک سپردند.
 
کد مطلب: 428581
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی