۰
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
خطیب جمعه زهک:

برای فعالیت در بازارچه های مرزی باید از هفت خوان رستم عبور کرد

امام جمعه زهک خاطر نشان کرد: در بحث مرز و واردات دام وقتی مجوز واردات دام صادر شد هزینه هایی از مردم دریافت می شد که برایشان صرف نمی کرد، وقتی بازارچه های مرزی بازگشایی می شود باید هفت خوان رستم را رد کنند که بتوان چیزی وارد کرد ما روز صنایع کوچک را گرامی مداریم اما در این زمینه باید گامهایی برداشته شود.
ر
ر
به گزارش ندای هیرمند؛  نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان در مصلی الغدیر برگزار شد.
امامت حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک گفت: زمانی کسی را می توان گفت اهل تقوی است که نفس خودش را از محاسبه دو شریک بیشتر مورد محاسبه قرار دهد و روزیی که می خورد بداند از کجا آمده زیرا محاسبه روز قیامت محاسبه بسیار سختی است و همه وعده های خداوند هم حق است و به وعده های خود عمل می کند.
وی با اشاره به مناسبت های پیش رو به روز شنبه 21 مرداد روز صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: امروز در منطقه سیستان صنعتی در کار نیست اما این اتفاق باید بیفتد که صنایع کوچک راه اندازی شود، شهرک های صنعتی منطقه سیستان تعطیل هستند وقتی یک شهرک صنعتی ایجاد می شود ولی مسیر قانونی آن هموار نشود معلوم است صنایع کوچک راه نمی افتد، خیلی از افراد در منطقه سرمایه گذاری کرده اند مثل مرغداری ها ولی امروز ورشکست شده اند، بنابراین سرمایه های خودشان را در جاهای دیگر هزینه می کنند تا سود بیشتری ببرند.
امام جمعه زهک خاطر نشان کرد: در بحث مرز و واردات دام وقتی مجوز واردات دام صادر شد هزینه هایی از مردم دریافت می شد که برایشان صرف نمی کرد، وقتی بازارچه های مرزی بازگشایی می شود باید هفت خوان رستم را رد کنند که بتوان چیزی وارد کرد ما روز صنایع کوچک را گرامی مداریم اما در این زمینه باید گامهایی برداشته شود.
وی با اشاره به 23 مرداد پیروزی عزتمندانه حزب الله در جنگ 33 روزه بر اسرائیل گفتند: جنبش حزب الله لبنان نه لشکر بلکه یک جنبش توانست پوزه اسرائیل را بر خاک بمالد، با تمام توان در مقابل حزب الله ایستاند ولی در 33 روز شکست را پذیرفتند و عقب نشینی کردند.
وی افزود: 25 مرداد ماه روز زیارتی امام رضا(ع) است که توصیه می شود به زیارت آن امام بزرگوار در این روز و روزهای دیگر مشرف و از معنویات و ثواب آن بهره مند شد، همچنین 26 مرداد ماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن است که برای آزدگان عزیز و سرافراز آرزوی سلامتی و تندرستی می نمائیم.
حجت الاسلام خدری در خصوص مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکیداتی داشتند که باید به آن عمل شود، ایشان اجرای احکام الهی و ایجاد وحدت را از مهمترین وظایف دولت برشمردند، ما نباید فضای جامعه را دوقطبی کنیم، کسی که متولی اجرایی دولت در سیستان و بلوچستان است باید بتواند و این توانمندی را داشته باشد که بتواند این مهم را جامعه عمل بپوشاند.
حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: متاسفانه مدیر ارشد دولت در استان تاکنون نتوانسته اینگونه عمل کند، آقایانی که از جای دیگر بلند شده اید و می خواهید به ما درس بدهید پدران و پدربزرگان ما در بحث وحدت از شما با سوادتر هستند، شما نمی توانید برای ما تکلیف تعیین کنید وقتی پدران ما در طول سالها در کنار برادران اهل سنت و بلوچمان زندگی مسالمت آمیز و ازدواج های فامیلی داشته اند.
امام جمعه زهک گفت: وقتی از شما سوالی پرسیده می شود، چرا بیراهه می روید؟ تمام مدیران ارشد ما باید بومی باشند، بومی به معنای اینکه تلفیقی از بلوچ و سیستانی، شیعه و سنی باشند، جناب آقای استاندار شما از دو قطبی کردن جامعه بپرهیزید رفتارهای شما باعث می شود دو قطبی ایجاد شود، ما به شما این حق را نمی دهیم وقتی از شما مطالبه ایی انجام می شود بگوئید بقیه دارند اینکار را انجام می دهند.
وی ادامه داد: اولین مدیر ارشد سیستانی در استان جناب آقای دکتر دهمرده اولین سفر کاری خودشان را به منطقه بلوچستان قرار دادند در صورتی که سایر مدیران اینکار را نکرده بودند، اولین مدیر از براردان اهل سنت را آقای دکتر دهمرده برای خود تعیین کردند، مقام معظم رهبری تاکید بر وحدت دارند، رئیس جمهور تاکید بر وحدت دارند ولی متاسفانه در استان اینگونه عمل نمی شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: باید در مقابل گستاخی های اخیر آمریکایی ها ایستاد، باید در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و ترامپ ایستاد و اجازه نداد که بیش از این به ملت ما فشار بیاورند.
خطیب جمعه زهک با اشاره به حوادث رخ داده در منطقه خصوصا عوامیه عربستان سعودی تصریح کرد: شهر عوامیه را مثل شهر موصل در عراق تخریب و تعداد زیادی از شهروندان را شهید کرده اند، کسی حق کسب و کار ندارد چرا صدای سازمانهای جهانی و حقوق بشری در نمی آید، چرا وقتی در میرزا اولنگ افغانستان داعش و طالبان تعداد زیادی از شیعیان و خانواده های آنان را مورد تهاجم قرار می دهند کسی صدایش در نمی آید، چرا وقتی در یمن جنایاتی انجام می شود چشم خود را بر روی آن می بندند؟ این اتفاقات درسهایی برای ما دارد که ما باید از نظام خودمان در مقابل هجمه  های بیگانگان دفاع کنیم و ظرفیت کشور را به کار بگیریم تا مشکلات را برطرف کنیم.
 
کد مطلب: 428275
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی