۰
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
مدیر جهاد کشاورزی زهک:

بهره برداری هزار هکتار از طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان در فصل زراعی جدید

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک گفت: با توجه به قول مساعدی که مجری طرح داده ،حدود هزار هکتار آن در فصل زراعی جدید آماده تحویل و بهره برداری در ناحیه 2 زهک خواهد بود.
سعید امیری
سعید امیری
سعید امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک در گفتگو با پایگاه خبری ندای هیرمند؛ بیان داشت: در سال زراعی 95 – 96 حدود هشت هزار 800 هکتار گندم کشت شده است که از این تعداد 500 هکتار آن به روش مکانیزه به زیر کشت رفته است، پیشبینی می شود که از این تعداد سطح زیر کشت 16 هزار تن گندم تا پایان فصل زراعی برداشت شود.
وی افزود: جهت رفاه حال کشاورزان برای اولین بار یک مرکز خرید در بازار شهرستان زهک ایجاد شده است که آماده ارائه خدمات به کشاورزان  این شهرستان است.
امیری بیان داشت: در کل شهرستان زهک 745 هکتار باغ انگور وجود دارد که هفصد هکتار این باغات بارور و 45 هکتار آن نهال و غیر قابل برداشت است، پیشبینی می شود از باغات انگور شهرستان زهک نیز تعداد 6 هزار تن محصول برداشت شود.
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک گفت: شهرستان زهک سه ناحیه عمرانی جهت انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی دشت سیستان را دارد که بالغ بر هفت هزار و 600 هکتار سهمیه در نظر گرفته شده این شهرستان از سهمیه انتقال آب با لوله است، با توجه به قول مساعدی که مجری طرح داده ،حدود هزار هکتار آن در فصل زراعی جدید آماده تحویل و بهره برداری در ناحیه 2 زهک خواهد بود.
وی کشت بذر سورگوم را جایگزین مناسبی برای کشت بیش از حد محصولات جالیزی در فصل بهار دانست  و افزود: تلاش شده است تا با تغییر الگوی کشت، بذر سورگوم را به جای محصولات جالیزی در منطقه افزایش دهیم تا کشاورزان بتوانند ضمن بازاریابی مناسب این محصولات ارزآوری مناسب تری نسبت به محصولات جالیزی داشته باشند.
امیری قیمت یارانه ای بذر سورگوم را 3 هزار و 500 تومان عنوان کرد و افزود: با کاهش کشت محصولات جالیزی و افزایش کشت بذر سورگوم در شهرستان زهک می توان از بار مضاعف کشاورزان کاست و محصول جدید با بازاریابی مناسبی به زیر کشت برد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 427603
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی