۰
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰

دولت برای حل معضل آب استان قدمی برنداشته است/از وزارت نیرو و استانداری کسی برای حل مشکل آب زابل در منطقه حضور نیافت

حبیب‌الله دهمرده در خصوص معضل کمبود آب در منطقه سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان زابل گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان همواره با مشکل کمبود آب و گرمای طافت فرسا دست و پنجه نرم می کنند و مشکل اصلی این استان کمبود آب و گرمای بیش از حد است.
ی
ی
به گزارش ندای هیرمند به نقل از عصرهامون حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص معضل کمبود آب در منطقه سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان زابل گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان همواره با مشکل کمبود آب و گرمای طافت فرسا دست و پنجه نرم می کنند و مشکل اصلی این استان کمبود آب و گرمای بیش از حد است.
 
وی ادامه داد: در خصوص هدایت آب رودخانه ها به شهرستان زابل و بهره گیری از آب های زیر زمینی موجود در این منطقه متاسفانه دولت اقدامات لازم و بسزایی را در این استان و شهرستان های مربوطه تا کنون انجام نداده است و اقداماتی هم که تاکنون برای تامین آب و مدیریت بحران این منطقه انجام شده است به صورت مقطعی و گذرا بوده و اقدام اساسی در این زمینه تاکنون توسط دولتی ها انجام نشده است.
 
نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به عدم مدیریت آب در منطقه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: متاسفانه مدیریت صحیحی از سوی مسئولین در زمینه آب در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد، همانطور که می دانیم گرمای بیش از حد در این منطقه باعث شده است تا آب های سطحی موجود در این منطقه تبخیر شود بنابراین باید ساز و کاری طراحی شود تا این آب ها جمع آوری شود و در اثر گرما و تبخیر از بین نرود اما متاسفانه این امر هم توسط دولت تا کنون انجام نشده است.
 
دهمرده با اشاره به دو عنصر از بین برنده آب در منطقه سیستان بیان داشت: دو عنصر رسوب گذاری و تبخیر از عوامل مهمی هستند که باعث می شود آب موجود در این منطقه مستهلک شده و دیگر در دست رس مردم این منطقه قرار نگیرد؛ اقداماتی هم برای رفع این موضوع در منطقه نشده است و دولت هیچگونه واکنشی هم به این موضوع نشان نداده و قدمی هم برای رفع این مشکلات برنداشته است.
 
وی با اشاره به عدم توافق دولت ایران و افغانستان برای تامین آب منطقه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت اقدامی هم برای انجام توافق با دولت افغانستان برای تامین آب مورد نیاز این منطقه انجام نداده است، باید رایزنی های با کشور همسایه یعنی افغانستان در این زمینه شود تا مشکل آب منطقه سیستان و بلوچستان را بتوانیم حل کنیم.
 
نماینده مردم زابل در مجلس در خصوص موضوع کمبود آب پیش آمده در شهرستان زابل گفت: بر اساس اخبار و اطلاعاتی که مردم شهر زابل به بنده اعلام کردند روز گذشته آب این شهر در اثر سوختن موتور آب شهر قطع شد، بنده هم بر حسب وظیفه این موضوع را به استاندار و وزیر نیرو و مسئولان مربوطه اعلام کردم ، بعد از پیگیری هایی که در این خصوص انجام دادم سرانجام دو موتور کمکی جایگزین برای انتقال آب جایگزین شد و مشکل آب بعد از ساعت ها حل شد.
 
دهمرده در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان در موقعیت برای مدیریت بحران حضور نداشتند، افزود: بعد از آنکه موضوع مشکل قطعی آب مردم زابل را به وزارت نیرو و استاندار انتقال دادم هیچکدام از مسئولان و معاونین وزرات نیرو و استاندار در محل برای مدیریت بحران حضور نیافتند و بنده موضوع را با پیگیری های خود حل و فصل کردم.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 427561
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی