۰
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
در جلسه شورای فرهنگ عمومی عنوان شد

مسئولین از متن جامعه جدا شده اند/مهاجرت و اعتیاد افزایش یافته است

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زهک با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دفتر امام جمعه شهرستان زهک برگزار شد.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زهک با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دفتر امام جمعه شهرستان زهک برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی متشکل از نماینده ولی فقیه، فرماندار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهاد های فرهنگی وظیفه رصد و جلوگیری از آسیب های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و... را دارد، این شورا نقش هماهنگی دارد و می تواند در این زمینه ها تاثیرگذار باشد.
حسین مسگرانی تصریح کرد: آنچه ما دنبال می کنیم عدالت فرهنگی برای همه شهرهای استان است، سینمای سیار شهرستان زهک که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد زهک افتتاح شد ه است در راستای همین هدف است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زهک نیز در این جلسه گفت: اینکه عنوان می شود آمار اعتیاد کمتر شده قابل استناد و پذیرش نیست، خیلی از روستاهای ما خالی از سکنه شده است، آمار مهاجرت افزایش داشته است، متاسفانه مسئولین ما از متن جامعه جدا شده اند بخاطر همین برآورد و نتیجه گیری صحیحی از مشکلات ندارند، وقتی آقایان مرز را بسته اند باید پاسخگو باشند اینهمه مواد مخدر از کجا وارد کشور می شود؟ و یا علت اینکه در زندانها مواد مخدر راحت تر پیدا می شود چیست؟
حجت الاسلام والمسلمین حسین خدری گفت: اعتیاد عوامل و دلایل متعددی دارد، بیکاری علت تامه نیست ولی می تواند یکی از علت ها باشد، متاسفانه عامل های بازدارنده جدی در برخورد با اعتیاد وجود ندارد، مدیران ما دچار روزمرگی شده اند، اراده جدی وجود ندارد و مصوبات جلسات ضمانت اجرایی ندارد، ما حدود ده ارگان و نهاد فرهنگی داریم ولی وضعیت فرهنگی روز به روز بدتر شده است، عدم تخصص در زمینه فرهنگ باعث این امر شده است.
امام جمعه زهک گفت: متاسفانه نقدپذیری در میان مسئولین وجود ندارد، بخش زیادی از آسیب های اجتماعی به دلیل کم کاری مسئولین نهادهای فرهنگی است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 427539
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی