۰
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰

استعمار نوین کارگری در این دولت به طور قانونی نهادینه و گسترده شد/ مخالفت صریح نوبخت با افزایش حقوق معلمان

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به خدمات دولت یازدهم به قشر کارگر و فرهنگی جامعه گفت: متأسفانه دولت یازدهم در پرداختن به مشکلات و مسائل دو قشر کارگر و فرهنگی جامعه از نمره قابل قبولی برخوردار نبوده و مردود شده است.
طیس
طیس
به گزارش ندای هیرمند، حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به خدمات دولت یازدهم به قشر کارگر و فرهنگی جامعه گفت: متأسفانه دولت یازدهم در پرداختن به مشکلات و مسائل دو قشر کارگر و فرهنگی جامعه از نمره قابل قبولی برخوردار نبوده و مردود شد، انتظار ما از معلمان و کارگران این است که در مقابل این‌همه بی مهری و عدم توجه دولت به آنان به پا خیزند و فریاد خود را به گوش آنان برسانند.



وی اظهار داشت: طرحی را در مجلس برای ساماندهی وضعیت معیشتی کارگران و فرهنگیان ارائه داده بودیم به طوری که وضعیت استخدامی آنان را بهبود ببخشیم، حقوق آنان را افزایش دهیم تا به یک ثبات و امنیت شغلی در جامعه برسند، اما متأسفانه دولت یازدهم با کم کاری‌ در ارائه برنامه ششم سنگ بزرگی را جلوی این طرح انداخت.
 
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت یازدهم همواره مانع تبدیل عضویت کارگران از قراردادی به‌رسمی تاکنون شده و تمام سیاست‌های خود را بر این امر استوار کرده است که کارگران و معلمان در همین وضعیت نامعلوم و ناپایداری که هستند بمانند، دولت هیچ‌گاه از طرح‌هایی که در راستای بهبود وضعیت معیشت کارگران و معلمان بوده حمایت نکرده است.
 
 
مقصودی با بیان اینکه در دولت روحانی استعمار نوین کارگری نهادینه شد، اظهار داشت: با این‌همه بی لطفی و بی مهری که دولت نسبت به کارگران انجام داد، استعمار نوین کارگری در این دولت به طور قانونی نهادینه و گسترده شد؛ هر روز عده کثیری از کارگران یا اخراج می‌شوند یا کتک می‌خورند و یا اینکه هر روز در مقابل مجلس تحصن می‌کنند، باید به صراحت بگویم امنیت خانواده‌های کارگران به خطر افتاده است چرا دولت این زنگ خطر را نمی‌شنود؟
 
 
وی با طرح سوالی از اقای روحانی در خصوص میزان حقوق کارگران گفت: آقای روحانی با حقوق 700هزار تومان کارگری مگر می توان یک زندگی را اداره کرد؟ خب معلوم است که نمی شود ولی این کارگران به همین میزان هم در این دولت دست نیافتند و حقوق معوق آنها هنوز که هنوز است پرداخت نشده است.
 
نماینده مردم سبزوار ادامه داد: با این میزان حقوقی که امروز معلمان دریافت می کنند مگر می شود یک زندگی ساده را اداره کرد؟ در یک جلسه ای که با اقای نوبخت در خصوص اضافه کردن 1000 میلیارد تومان به مصوبه 8000 میلیارد تومان آموزش و پرورش برای ساماندهی وضعیت معیشت فرهنگیان داشتیم، اقای نوبخت نسبت به این طرح و اضافه کردن 1000 میلیارد تومان به مصوبه 8000 میلیاردی وزارت آموزش و پرورش واکنش نشان داد و گفت که اشتباه می گویید درست نیست که 1000 میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه کنیم.
 
مقصودی در ادامه اظهارات خود افزود: آیا بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان کار نا درستی است که اقای نوبخت در جلسه خطاب به نمایندگان می گوید حرف اشتباه میزنید و کارتان درست نیست؟! باید این را معلمان بدانند که دولت در بودجه سال 96 فکری به حال معلمان نکرد که هیچ، بلکه کسانی را که به فکر معلمان بودند و درخواست 1000 میلیارد تومان بودجه برای افزایش حقوق آنها را کرده بودند را مورد سرزنش قرار داد و گفت که حرف نادرست می زنید.
 
وی با بیان اینکه بیشترین ضرر و زیان دولت یازدهم مورد توجه معلمان و کارگران قرار گرفت، تصریح کرد: بیشترین قشری که با روی کار آمدن دولت یازدهم ضرر و اسیب دید معلمان و کارگران بودند، اینها همه زیر بار بی مسئولیتی و بی فکری مسئولین له شدند و از بین رفتند، اینها فدایی مطامع سیاسی و اقتصادی مسئولین دولت روحانی قرار گرفتند.
 
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در بخش پایانی اظهارات خود خطاب به اقای روحانی گفت: اقای روحانی معلمان و کارگران با کسی عهد اخوت نبسته اند، قرار هم نیست معلمان و کارگران با حرف های انتخاباتی که امروز مجددا آنها را به زبان می آورید در این دوره هم به شما رای دهند ، معلمان و کارگران به کسانی رای خواهند داد که به فکر آنان است نه دولتی که باعث شد انها در زیر بار سختی های زندگی له شوند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 427086
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی