۰
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷

معنای حضور درسیستان وبلوچستان

مردم استان بهتر از هرکسی نعمت داشتن حکومت مرکزی و مقتدر را می دانند. اینکه پدران و بزرگان استان از ابتدای انقلاب اسلامی برحضور پرشور هم استانی ها تاکید داشتند به این سبب بود که رجز خوانی اهریمن را آنسوی مرزها می دیدند.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند به نقل از وبلاگ آقا بیا سیستان و بلوچستان همواره از فرصت انتخابات استفاده کرده و مردم این استان پیوسته درپی مشارکت حداکثری بودند، واقعا علت اهتمام مردم سیستان وبلوچستان برای گستردگی حضور در انتخابات چیست؟ پاسخ برمی گردد به شرایط این استان پهناور و مرزی کشور. مردم استان بیش از هرجا می دانند نتیجه حضور پررنگ و یا کم رنگ چیست. مردم سیستان و بلوچستان دندان های بهم فشرده و زوزه گرگ ها را بهتر از هرجا می بینند ومی شنوند.
مردم استان بهتر از هرکسی نعمت داشتن حکومت مرکزی و مقتدر را می دانند. اینکه پدران و بزرگان استان از ابتدای انقلاب اسلامی برحضور پرشور هم استانی ها تاکید داشتند به این سبب بود که رجز خوانی اهریمن را آنسوی مرزها می دیدند.
اگر آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز سرآسیمه به میدان انتخابات می آمدند چون بالاترین اثر وامتیاز حضور را حفظ موجودیت، امنیت و زندگی انسانی مردم در استان می دانستند. 
به عبارتی تقویت انقلاب را تقویت حیات درسیستان و بلوچستان می دانستند و این بالاترین مطالبه استان در قبال حضور بود. 
درحقیقت مردم استان اولین کسانی هستند که با انداختن رای خود اولین میوه آن رامی چشند همانگونه که در صورت کاهلی وسستی، ما مرزنشینان اولی سیلی رامی خوریم. 
البته در این مدت هرگاه  بیگانه روزنه ای یافت زخم قساوتش را  کودک شش ماهه تا پیرمرد شست ساله ما دید و اثر این نفوذ جسم و هویت اقوام ما را مجروح کرد. بیگانه با هزار لبخند و ژست حمایت، همدردی وحتی دلسوزی در باور این مردم جای پایی ندارد.
از این رو مردم ما, هرغیر ایرانی را برای خاکشان یعنی برای مادرشان ، بیگانه می داند حالا هرچند شبیه گردانی کنند. 
سیستانی و بلوچستانی رای خود را چادر مادر میهن می دانند که باید از بیگانه حفظ شود.از این رو مقام معظم رهبری در دکترین انتخابات می فرماید همه باید  قدر انتخابات را بدانند.
ما مرزنشینان بیش از دیگران براهمیت  این عبارت واقفیم چرا که اقتدار ملی،انسجام وامنیت ملی ما درگرو این قدر دانستن است. 
البته درطول تاریخ همه ملل همیشه ،قوت دل مردم مناطق مرزی کشورها به قوت و اقتدار حکومت مرکزی است وامروز انتخابات باشکوه از ارکان این اقتدار است 
کد مطلب: 427009
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی