۰
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

افزایش یارانه فقرا در آخرین یارانه پیش از انتخابات

در حالی یارانه فقرا در آخرین یارانه پیش از انتخابات افزایش یافته است که قرار بود دولت با حذف یارانه افراد ثروتمند و دهک های مورد نظر این مسئله را 4 سال قبل اعمال کند.
افزایش یارانه فقرا در آخرین یارانه پیش از انتخابات
به گزارش ندای هیرمند؛ پرداخت یارانه در برخی از مناطق فقیرنشین کشور را می توان به عنوان یک فعالیت مناسب تلقی کرد، مثلا در بعضی از روستاهای استان محروم سیستان و بلوچستان افراد با اندک درآمد یارانه ها زندگی یک خانواده را می گذرانند.
دولت یازدهم از ابتدای فعالیت روندی انتقادپذیری را با هدف مندی یارانه ها در دستور کار قرار داده بود به طوری که بارها اعلام کرده که یارانه ثروتمندان را با توجه به دهک های قرار داده شده هر خانواده قطع خواهد کرد.
از این رو  طبق تصویب لایحه پیشنهادی مجلس در چهار سال قبل قرار شده است تا یارانه برخی از فقرا را با افزایش 2 یا 3 برابری رو به رو شود که این لایحه را دولت محترم در نزدیکی روزهای  انتخابات ریاست جمهوری به تصویب رساند.
در حالی یارانه فقرا در آخرین یارانه پیش از انتخابات افزایش یافته است که قرار بود دولت با حذف یارانه افراد ثروتمند و دهک های مورد نظر این مسئله را 4 سال قبل اعمال کند.
بر اساس این اعلام افزایش یارانه خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور برای خانوارهای یک نفره 95 هزار تومان، دو نفره 189 هزار تومان، سه نفره 253 هزار تومان، چهار نفره 337 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 365 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
با این حال دولت خود میدانست  که در برخی از مناطق توان مالی مردم به شدت کاهش یافته و یارانه تنها می تواند بخش کوچکی از نیاز های یک خانواده را بر طرف کند با این حال وعده ی چهار ساله خود را در شب انتخابات قرار داده است.
هدف دولت از اعمال این شاخصه مهم در نزدیکی روزهای انتخابات چه چیزی می تواند باشد؟ قطعا دولت در روزهای پایانی عمر خود نیم نگاهی نیز به مردم حاشیه نشین دارد تا با جلب اعتماد آنان بتواند اعتماد از دست رفته خود را بازگرداند.
با این حال در چهار سال اخیر دولت می توانست با توجه بیشتر به افراد تحت پوشش کمیته امداد و همچنین افراد حاشیه نشین اعتماد بیشتری کسب نماید تا اینکه بخواهد از پرداخت یارانه ها و افزایش آن به نفع خود اعتماد کاذب جمع آوری کند.
حجت الاسلام گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در این خصوص می گوید: برخی از مسئولین ادعا دارند که حقوق قشر ضعیف که مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) می شود دو برابر شده است اما طبق اسناد و مدارکی که به دست آمده این طرح در پنج سال قبل به تصویب رسیده است و تا کنون حتی یک ریال هم به هیچ فردی اضافه نشده است.
امام جمعه هیرمند خاطرنشان کرد: وعده های صد روزه امروز محقق نشده است و هیچ نانی بر سر سفره ی مردم اضافه نشده است.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 426879
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی