۰
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۳

بانویی که دغدغه‌اش ایجاد اشتغال برای بانوان معتاد است

آمنه درخشان که دغدغه‌اش ایجاد اشتغال برای بانوان گرفتار شده در دامن اعتیاد است تلاش می‌کند با آموزش خیاطی و سوزن دوزی به آنها، زمینه تامین هزینه‌هایشان را فراهم کند.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، آمنه درخشان متولد و ساکن شهرستان خاش از سن هشت سالگی شروع به کار سوزن دوزی کرد، در سن چهارده سالگی ازدواج کرد و ثمره ازدواجش چهار فرزند است.
با وجود مشکلات فراوان توانست هنر سوزن دوزی را یاد گرفته و به دیگران نیز یاد دهد و در نمایشگاهای که برپا می شود شرکت کند.
او پارچه و مواد اولیه مورد نیاز سورن دوزی و آینه کاری‌اش را از شهرستان های چابهار و ایرانشهر که ارزانتر است تهیه میکند.
وی چهار نفر را که در دامان اعتیاد گرفتار شده بودند، آموزش داده تا به صورت گروهی به انجام کار سوزن دوزی پرداخته و بتوانند با تامین مخارج زندگی شان و اشتغال دیگر سراغ اعتیاد و مواد مخدر خانمان سوز نروند.
خانم درخشان می‌گوید: امید است که در آینده‌ای نه چندان دور البته با حمایت مسئولان بتواند کارگاه سوزن دوزی برپا کرده و با به کار گیری بانوان آسیب دیده، آنها را از خطر ابتلا به اعتیاد نجات دهد.

انتهای پیام/3139
کد مطلب: 426620
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی