۰
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

شمال استان سیستان و بلوچستان سفید پوش شد/مدارس ابتدایی تعطیل است

سرمای بی سابقه ای از شب گذشته منطقه سیستان را فرا گرفته است، اما بارش برف در این شهرستان گرمای قابل توجهی را به دل های مردم این شهرستان داده است، گرمایی که امید روزهای پر آب در فصل بهار را می دهد.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ از شب گذشته بارش برف در شهرستان هیرمند آغاز شد که موجی از خوشحالی مردم این شهرستان را به همراه داشته است، بارش برف و باران به دلیل خشکسالی بیست ساله و همچنین گرمسیر بودن این منطقه از دیرباز آرزوی مردم سیستان بوده است.
سرمای شدید هوا و یخبندان  کمتر کسی را به خیابان ها برای ساخت آدم برفی به خیابان ها کشاند اکثر مغازه داران اوایل صبح را در خانه ها ماندند تا با نزدیک شدن به ظهر و کاسته شدن از شدت سرما به بیرون رجوع کنند.
سرمای بی سابقه ای از شب گذشته منطقه سیستان را فرا گرفته است، اما بارش برف در این شهرستان گرمای قابل توجهی را به دل های مردم این شهرستان داده است، گرمایی که امید روزهای پر آب در فصل بهار را می دهد.
حمید سارانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در گفتگو با ندای هیرمند بیان داشت: با توجه به سرمای شدید هوا و همچنین یخ زدگی اکثر خیابان ها مدارس ابتدایی تعطیل می باشد.
وی افزود: کلیه مدارس مقاطع دیگر دایر می باشد و هیچگونه شایعاتی در خصوص تعطیلی آنان صحت ندارد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند تصریح کرد: تمامی کلاس های درس مدارس به سیستم گرمایشی مجهز هستند و در روز جاری، هیچ کلاس درسی دچار نفوذ سرما به داخل کلاس ها نمی شود.
کشاورزان منطقه از خوشحالی خود در خصوص بارش برف می گویند و اظهار دارند که این ابرها به میزان بیشتری در کشور افغانستان بارش خواهد کرد و آب ورودی به سیستان افزایش می یابد.
محمد سارانی کشاورز هیرمندی به خبرنگار نای هیرمند گفت: با توجه به اینکه کشور افغانستان نسبت به منطقه سیستان از آب و هوای مناسب تری برخوردار است این ابرها در آن مناطق به ویژه مناطق کوهستانی بارش های شدید خواند داشت.
وی افزود: این امر باعث می شود تا آب سرازیر شده به سمت سیستان افزایش یابد و در نتیجه سال پر رونقی را برای کشاورزان رقم بزند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بارندگی در افغانستان به نفع دریاچه هامون است، اگر آنها حق آبه را نیز رها می کردند امروزه سیستان گلستان می شد.




 
 
 
کد مطلب: 426428
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی