۰
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

غافلان نماز جمعه در شهرستان هیرمند چه کسانی هستند؟

عدم حضور اکثر مسئولین در نماز جمعه باعث شده است که هیچ یک از مشکلات شهرستان آن طوری که مردم می خواهند پیش نرود و یا دست کم برخی از مسئولین از آن آگاهی پیدا نکنند.
نماز جمعه
نماز جمعه
به گزارش ندای هیرمند؛ نماز جمعه در کشورهای اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عالمان بزرگ دینی نماز جمعه را محکمترین سنگر دفاع از اسلام می دانند و برپا داشتن این عبادت را کلاس تربیت و تذهیب عنوان کرده اند.
در کشور جمهوری اسلامی ایران که با به ثمر رسیدن انقلاب بزرگ اسلامی نماز های جمعه توسطه ائمه جمعه برگزار می شوند همواره در حال گسترش است و در شهرهای کوچک و بزرگ این مهم به انجام می رسد.
همانطور که می دانیم نماز جمعه دارای دو خطبه سیساسی و عبادتی است که ائمه جمعه معمولا در خطبه دوم به مشکلات سیاسی کشور و همچنین مشکلات خود شهرستان اشاره می کند و از مسئولین می خواهد تا به آن رسیدگی کنند.
امامان جمعه معمولا دغدغه این را دارند که به مشکلات رسیدگی شوند تا مردم در آسایش و امنیت بیشتری زندگی کنند، خطبه هایی که برای هر یک از مسئولین شنیدن آن باید محترم شمرده شود و یا دست کم با حضور خود در این نماز از سایر مشکلات شهرستان آگاهی کسب نماید.
 

 
در شهرستان هیرمند نیز چند سالی است که نماز جمعه توسط حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه این شهرستان اقامه می شود که همواره در خطبه های سیاسی آن به مشکلات شهرستان اشاره هایی شده است.
اما عدم حضور اکثر مسئولین در این نماز مهم سیاسی باعث شده است که هیچ یک از مشکلات شهرستان آن طوری که مردم می خواهند پیش نرود و یا دست کم برخی از مسئولین از آن آگاهی پیدا نکنند.
همانطور که پیامبر گرامی اسلام ترک کنندگان نماز جمعه را از غافلان عنوان کرده اند، امروزه هم برخی از مسئولین از اکثر مشکلات جامعه به دلیل عدم حضور در نماز جمعه غافل مانده اند.
 
 
نماز جمعه بزرگترین و با شکوه‌ترین اجتماع عبادى سیاسى دراسلام است
 
حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی درخصوص اهمیت نمازجمعه گفت: شرکت درنمازجمعه هم دیدار است وهم زینت وزیبائی وهرکس ازروی ایمان وبه خاطر رضای خداوند به نمازجمعه برود گوئی که برنامه اعمالش را ازسرگرفته است.

وی درادامه ضمن تاکید برشرکت درنماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه بزرگترین و با شکوه‌ترین اجتماع عبادى سیاسى دراسلام است که مسلمانان درهرهفته با شرکت در آن،وحدت وهمدلى ورشد فکرى وعقیدتى خود را به نمایش مى‌گذارند.

ظریف صیادی تصریح کرد: بنابرتاکیدرهبرمعظم انقلاب نماز جمعه،نشان عزت اسلام وعظمت مسلمانان است و بی شک دشمنان اسلام و بدخواهان مسلمین با تر فندهای گوناگون در توطئه های رنگارنگ در پی کم رونق کردن این سنت اسلامی و فریضه عبادی - سیاسی خواهند بود.

وی درخاتمه اظهارداشت: ازنظر مقام معظم رهبری مومنان مشتاق و ملت آگاه که در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند، یکی از ارکان اصلی این عبادت بزرگ می باشند.
با این حال امید می رود که مسئولین شهرستانی با توجه به اهمیت نماز جمعه که محکم ترین سنگر دفاع از اسلام و همچنین مکانی برای آگاه شدن از دین و سیاست است شرکت گسترده ای داشته باشند تا بتوان با در میان گذاشتن درد و رنج میردم در این مراسم معنوی باشکوه آنها را آگاه ساخت.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 426232
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی