خط بطلان استراتژی مثلث "عبری، عربی، غربی" با پیروزی ارتش سوریه در حلب/ تئوری تشکیل حکومت عثمانی توسط اردوغان شکست خورد

1 دی 1395 ساعت 9:24

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به آزادسازی حلب توسط نیروهای ارتش سوریه گفت: این پیروزی، شکست تعیین کننده جریان تکفیر است که می‌تواند موجب اضمحلال گروه‌های تروریستی در منطقه شود.


به گزارش ندای هیرمند،سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آزادسازی حلب توسط نیروهای ارتش سوریه گفت: همانطور که کارشناسان نظامی و سیاسی اظهار می‌کنند این پیروزی ارتش سوریه یک پیروزی ارزشمند و راهبردی است که معنایی مختلفی دارد و می‌تواند سرچشمه‌ی پیروزی‌های دیگر در جبهه مقاومت باشد.
وی افزود: اولین معنای این پیروزی، شکست تعیین کننده جریان تکفیر است که می‌تواند موجب اضمحلال گروه‌های تروریستی در منطقه شود.
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه پادشاهان مرتجع منطقه تصور می‌کردند با توسل به گرو‌ه‌های تروریستی خشن می‌توانند کنترل منطقه را به دست‌گیرند عنوان کرد: این شکست گروه‌های تروریستی در واقع شکست استحکامات نظامی حامیان گروه های تروریستی است و پایه‌های حکومت آن‌ها را سست کرده است.
قنادباشی اظهارداشت: از طرف دیگر ترکیه که با حمایت ناتو بلند پروازی برای تشکیل حکومت عثمانی در منطقه داشت، با شکست گروه‌های تروریستی در حلب وقت آن رسیده که به بلند پروازی خود پایان دهد و از دخالت در امور سایر کشورها خودداری کند.
وی ادامه داد: پیروزی ارتش سوریه در حلب، در واقع شکست یک طرح بزرگ آمریکایی برای تغییر جغرافیای سیاسی منطقه و خنثی شدن بخشی از طرح‌های مربوط به تجزیه سوریه است.
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: این عملیات یک پیام مهم درپی دارد و آن عیان کردن ضعف مثلث "عبری، عربی، غربی" است که سعی در ایجاد تغییرات گسترده سیاسی در منطقه دارند، این پیروزی، پیامی برای همه‌ی ملت‌هایی است که به دنبال مبارزه با دیکتاتوری هستند که اگر مقاومت کنند می‌توانند بر حکومت‌های دیکتاتوری پیروز شوند.
قنادباشی درخصوص سانسور رسانه‌ای پیروزی ارتش سوریه در حلب و تلاش رسانه‌های غربی برای عادی نشان دادن این پیروزی اظهار داشت: اگر آن‌ها این پیروزی را آن‌طور که اتفاق افتاده منعکس کنند در واقع به شکست خودشان اعتراف کرده‌اند، به اینکه تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که در این چندسال داشتند نتیجه‌ای در برنداشته است.
وی با بیان اینکه غربی‌ها نمی‌خواهند با زبان خودشان به شکست خودشان اعتراف کنند عنوان کرد: اگر آن‌ها به شکست خودشان اعتراف کنند در واقع تاکید داشته‌اند به قدرت نظامی جبهه مقاومت، حزب الله و ایران و ما نباید از دشمن انتظار داشته باشیم که به ضعف خود و قدرت ما اعتراف کند.
این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص پیام این پیروزی جبهه مقاومت برای رژیم صهیونیستی گفت: ابزارهایی که رژیم صهیونیستی به آن‌ها دلبسته است و فکر می‌کند که با آن‌ها خانه امنی ساخته در واقع مثل تاعنکبوت سست است.
قنادباشی تصریح کرد: تروریست‌ها در حلب از انواع سلاح‌های پیچیده استفاده کردند، دلارهای زیادی خرج کردند و از نیروهای 80 کشور جهان استفاده کردند ولی در نهایت شکست خوردند.
وی در پایان گفت: این شکست تروریست‌ها، نوید پیروزی مردم فلسطین را در مقابل رژیم صهیونیستی می‌دهد و آن تعبیری که غربی‌ها از اسرائیل به عنوان یک افسانه شکست‌ناپذیر دارند بار دیگر شکست خورد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 426055

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/426055/خط-بطلان-استراتژی-مثلث-عبری-عربی-غربی-پیروزی-ارتش-سوریه-حلب-تئوری-تشکیل-حکومت-عثمانی-توسط-اردوغان-شکست-خورد

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir