۰
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۹
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

افزایش قیمت دلار در کشور به نفع دولت است/دولتی ها به سبب افزایش قیمت دلار هزینه های خود را تامین می کنند/تنها مرجع کنترل نرخ ارز در کشور دولت است

محبی نیا در خصوص افزایش قیمت و اقدامات لازم در خصوص کنترل قیمت دلار در کشور گفت: بعضی از آقایان دولتی از افزایش قیمت دلار در کشور بهره مند می شوند به این صورت که وقتی قیمت دلار در کشور افزایش و روند صعودی پیدا می کند از این طریق بخشی از هزینه های دولت را تامین می کنند.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ جهانبخش محبی نیا، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص افزایش قیمت و اقدامات لازم در خصوص کنترل قیمت دلار در کشور گفت: بعضی از آقایان دولتی از افزایش قیمت دلار در کشور بهره مند می شوند به این صورت که وقتی قیمت دلار در کشور افزایش و روند صعودی پیدا می کند از این طریق بخشی از هزینه های دولت را تامین می کنند.
 
وی با بیان اینکه دولت از طریق افزایش قیمت دلار هزینه های عمومی خود را تامین می کند، بیان داشت: افزایش قیمت دلار در کشور اگرچه برای مردم و اقتصاد کشور زیان بار است اما در این میان برای دولتی ها نقطه مثبت تلقی می شود، به این منظور که از این فرصت پیش آمده سوء استفاده کرده و با افزایش قیمت دلار هزینه های عمومی خود را تامین می کنند.
 
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص اقدامات لازم برای کنترل قیمت دلار در کشور توسط دولت گفت: تنها مرجع قانونی که می تواند قیمت ارز در کشور را کنترل کند دولت است، دولت می تواند با اعمال سیاست هایی از سوی خود بر روند افزایش قیمت دلار تاثیر گذارد، همچنین دولت می تواند با با کنترل عرضه و تقاضا می تواند قیمت ارز به ویژه دلار را در کشور کنترل کند.
 
محبی نیا با اشاره تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد کشور از طریق عدم کنترل دلار، خاطر نشان کرد: اگر روند صعودی دلار به این شکل ادامه یابد و آقای روحانی هم در بزنگاه اقدامی در خصوص کنترل قیمت دلار انجام ندهد، اقتصاد کشور با بحرانی روبه رو می شود که عبور از این بحران دشوار است.
 
انتهای پیام/ت
کد مطلب: 425847
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی