۰
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۶
ندای هیرمند گزارش میدهد؛

عشق اینجا معنا پیدا میکند/خدمات دهی با الگو گرفتن از سیره امامان

شاید ایران در نقطه ای نا امن در منطقه قرار گرفته باشد اما آنچه که امروز به وضوح مشخص میشود امنیت پایداری است که امروزه جوانان بسیجی با الگو گرفتن از پدرانشان در جبهه های دفاع مقدس آن را برای میهن اسلامی به ارمغان آورده اند.
00
00
به گزارش ندای هیرمند؛ استقامت واژه ای است که میتوان به راحتی در هفته هایی همچون بسیج و دفاع مقدس آن را عمیقاً درک نمود و آن را از اعماق وجود دریافت، روزهایی که به یاد و خاطره شهداء زنده نگه داشته شده است و نمادی از صبر و استقامت و رشادت های آنان را به تصویر میکشند.

جمله ای که بنیان گذار انقلاب اسلامی فرمودند کاش من هم یک بسیجی بودم هر انسانی را به تفکر باز میدارد که چگونه است که عده ای این چنین در راه دفاع از وطن و ناموس خود همه هستی خود را رها میکنند و به جبهه های حق علیه باطل میشتابند.

اصولا با شروع هفته بسیج در سراسر ایران همه ی جوانان بسیج می شوند تا خدماتی را که در راه انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) انجام داده اند را با برپایی نمایشگاه ها و همچنین خدمات رسانی به محرومین راه همان پدرانی را رفته باشند که سالها پیش در جبهه های جنگ به میدان رفته بودند.

در شهرستان هیرمند نیز در سومین روز از هفته بسیج پایگاه شهید صفر سارانی در روستای شندول این شهرستان افتتاح شد تا باز هم امکان خدمات رسانی به مناطق محروم در گوشه ای دیگر از میهن اسلامی برای جوانان این مرز و بوم فراهم شود.

اما شهید صفر سارانی که بود چگونه نامش اینگونه در سیستان میدرخشد و در کنار برادران شهید خود رشادت های آن اینگونه زنده نگه داشته شده است؟

شهید صفر سارانی برای دفاع از آرمان های مقدس نظام اسلامی عضو سپاه پاسداران می گردد و در لشکر 41 ثارالله خدمت می کند و در سنگر های مختلف حضور می یابد.

خدمت به مستعضفان را برای خود عبادت می داند و همیشه وقت زیادی را برای خدمت به خلق سپری می کند.

صفر سارانی در جبهه به شکارچی تانک معروف بود و در این امر مهارت فوق العاده ای داشت،پس از ماه ها مجاهدت سرانجام در عملیات کربلای 5 در نهم دی ماه سال 65 به همراه فرمانده دلاورش شهید میر حسینی در شلمچه به مقام شهادت نائل گشت.

وی یکی از هزاران شهید دلاور سیستان است که با رشادت و نامی بلند آوازه پیکر مطهرش به سیستان بازگشت و امروز پایگاهی به نام وی در زادگاهش افتتاح میشود تا نسل امروز سیسستان طوری دیگر به در جبهه های فرهنگی و اقتصادی به کشور خود خدمت کنند.
اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از فعالیت هایی است که اکثرا جوانان آن را مهم دانسته اند و با لبیک به  ندای رهبری خود آن را محقق ساخته اند.

امروزه در سطح شهرستان هیرمند بسیاری از جوانان به پرورش شترمرغ روی آوردند، شترمرغی که تا قبل از واژه اقتصاد مقاومتی به  آن هیچ توجهی نمیشد امروزه به یکی از پر سودترین مشاغل در بین افراد تبدیل شده است.

اقتصاد مقاومتی واژه ای است که مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده اند و تحقق آن را در کشور مهم دانست اند، رهبری آگاه که به خوبی میدانند راه نجات امروزه کشور از دست استکبار جهانی اتکا به اقتصاد داخلی است.

شهرستان هیرمند یکی از شهرهایی است که بیشترین زمین کشاورزی را در خود جای داده است و بیش از همه در این نقطه از سیستان کشاورزان به کشت محصولات میپردازند، امروزه بسیاری از جوانان و کشاورزان با نگاه رویکردی به اقتصاد داخلی و با بهره گیری از تجربیات دیگر کارآفرینان توانسته اند گامی بلند در راستای کشت محصولاتی که نیاز مردم را تشکیل میدهد و از صادرات جلوگیری میکند تولید کنند.
 
اقتصادی شیرین و پر سود
 
اقتصاد مقاومتی به جایی میرسد که یک جوان در نقطه ای محروم استان سیستان و بلوچستان را به بزرگترین تولید کننده ژل رویال در کشور میرساند و اکنون با تلاش و پشتکار خود توانسته است به معدود نفرات ماهر در این زمینه دسترسی پیدا کند.

احمد صفرزایی امروزه بزگترین تولید کننده اکسیر جوانی در جنوب شرق کشور است که در شهرستان هیرمند زندگی میکند او بیش از چهار سال است که در تلاش به دست آوردن مهارت تولید ژل رویال میباشد و اکنون مزد زحمات خود را از با آغاز فعالیت در راه اقتصاد داخلی بدست آورده است.

احمد امروزه علاوه بر اشتغال خود توانسته است تعداد ده نفر دیگر از جوانان روستای خود را وارد عرصه اقتصاد مقاومتی کند و این امر باعث شده که این جوانان از دغدغه شغلی که سالهاست دولتی ها آن را وعده کرده بودنند رها شوند.
 


شاید ایران در نقطه ای نا امن در منطقه قرار گرفته باشد اما آنچه که امروز به وضوح مشخص میشود امنیت پایداری است که امروزه جوانان بسیجی با الگو گرفتن از پدرانشان در جبهه های دفاع مقدس آن را برای میهن اسلامی به ارمغان آورده اند. 

جوانانی که با در پیش گرفتن نهضت امام شهیدشان برای دفاع از حریم پا به میدان های نبرد گذاشتند و جوانیشان را در این راه نثار آقایشان کردن همین بس که میتوان در این مورد خبرنگار مدافع حرمی را مثال زد که بارها نام شهادت بر لب می آورد و زمزمه رفتن داشت.
سالهاست که بیماری های چشمی و تنفسی در منطقه سیستان گریبانگیر مردم کم بضاعت مرزی جنوب شرق کشور شده است، عمدتا این بیماری ها به دلیل طوفان های سهمگین سیستان به وجود می آید که هزینه های بالای پزشکی و گرانی دارو تا کنون بسیاری از میان سالان را خانه نشین کرده است.

از آنجا که بسیج با رویکردی مردمی و خدمات رسانی پا به عرصه گذاشته است سالهاست با احداث بیمارستان های صحرایی جان بسیاری از محرومین کشور به ویژه استان سیستان را با اعزام تیم های پزشکی متخصص نجات داده است به گونه ای که این خدمات را تنها در راستای اهداف و خدمتگزاری به مردم میداند و هیچگونه هزینه ای در قبال آنان دریافت نکرده است.
 

 

در شهرستان هیرمند نیز بارها با برپایی بیمارستان های صحرایی خیل عظیمی از جمعیت به سوی این بیمارستان ها می آیند تا در کنار خدمات رسانی پزشکان بسیجی به درمان و دریافت رایگان دارو بپردازند.
 
بسیج ثمره عشق و ایثار
 
چندی قبل بود که خبری در سایت ندای هیرمند مبنی بر فردی با امکانات اولیه زندگی، منتشر شد و وضعیت زندگی آنان را برای اولین بار به تصویر کشاند، اولین نفراتی که برای کمک وارد عرصه شدند جوانان بسیجی بودند که خود نیز در تنگناه مالی قرار داشتند اما کمک به همنوع را مقدم دانستند و فعالیت خود را برای خدمت به این خانواده محروم آغاز کردند.

این جریانات نشان آن میدهند که فرهنگ بسیج نه تنها حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است بلکه الویت آن کمک به محرومین و خدمات دهی به آنان است همچنین این فعالیت نشان میدهد که جوانانی که در فرهنگ بسیجی رشد کرده اند چگونه انسانیت و دینداری را از مولایشان امیر المومنین آموخته اند.
ساخت خانه ی محرومین و کمک در ساخت مساجد و مدارس در مناطق محروم همه نشان آن دارد که بسیج یک ستون محکم در کشور است و پایه و اساس آن را نیز همین جوانان بی ادعا تشکیل میدهند جوانانی که در قالب بسیج سازندگی از اوقات فراغت خود میگذرند و به مناطق محرومی همچون استان سیتان و بلوچستان سفر میکنند تا اجر و پاداشی در راستای خدمت دهی به هم نوع و هموطن خود داشته باشند.

حال با این وجود مشخص نیست همین نشست های کوچک حلقه های صالحین و دوره همی هایی که با شوخی خنده از معضلات اجتماعی سخن گفته میشود نبود چه بر سر جوانان می آمد، نشست هایی که در نگاه اول سخنانی کلیشه ای تکرار میشود اما ذهن جوان را با آسیب هایی همچون ماهواره و شبکه های اجتماعی آگاه میسازد.

شبکه های اجتماعی که هیچ نشانی از ایرانی بودن در آنان نیست و با فرهنگ و ملت اسلامی هیچ تطابقی ندارد امروزه گلوی جوانی را گرفته است که میتواند با آگاهی از دهه شصت و جنگ تحمیلی به راحتی درک کند که چه افکاری در ذهن یک رزمنده 15 – 16 ساله بوده است.

بارها در شبکه های اجتماعی دیده میشود که یک فرد خارجی در حال کمک به همنوع خود است و این تصویر میلیون ها بار در سراسر جهان دیده میشود اما خدماتی که یک نوجوان بسیجی در قالب جهاد سازندگی انجام میدهد و در روزهای گرم و طاقت فرسا در حال ساخت خانه ای برای محرومین میباشد پنهان میماند و هیچگاه راهی به شبکه های اجتماعی باز نمیکند، این خود فرهنگ همان امامی است که شبانه به خانه محرمنین میرفت و آب و غذا فراهم میکرد.

با این اوصاف به این موضوع پی خواهیم برد که فرهنگ بسیج نه تنها میتواند اقتدار،امنیت و سرافرازی را برای شخص به ارمغان بیاورد بلکه میتواند آینده ای روشن در روبه روی جوانان این نسل قرار دهد تا با فراگیری فرهنگ بسیجی و کمک به همنوعان الگوی مناسبی برای نسل های آینده خود باشند.
 
 
 
گزارش وحید شهرکی
انتهای پیام/136
کد مطلب: 425786
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی