۰
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶

آتش سوزی ۲ساعته در روستای خمر ،خسارات جبران ناپذیری ببار آورد

صبح امروز در روستای خمر شهرستان هیرمند دو دستگاه تراکتور در آتش سوختند و یک کودک از ناحیه دست و صورت دچاره سوختگی گردید.
اتش
اتش
به گزارش ندای هیرمند مقارن ساعت ۱۱ روز سه شنبه آتش سوزی  در محل انبار مواد سوخنی و نگهداری وسائط نقلیه به وقوع پیوست . 

وسعت این آتش سوزی بحدی بود که اطفای حریق آن بیش از ۲ساعت بطول انجامید که عوامل گوناگونی در این زمینه نقش داشته اند . 

عدم حضور به موقع خودروهای آتش نشانی که یک دستگاه آن متعلق به دهیاری و در همین روستا مستقر می باشد  از نکات قابل تامل در این زمینه است که نتوانسته است به موقع و در دقایق نخست شروع  آتش سوزی در محل حاضر ودرحالی که شعله های آتش  به دیگر مکانها سرایت نکرده بود خاموش شود . 

شاهدان عینی از تاخیر یک ساعت خودروهای  آتش نشانی حکایت دارند و آتش نشانی شهرداری دوست محمد نیز که در فاصله ۳کلیومتری قرار دارد نیز با تاخیر بسیار زیاد در صحنه حاضر شده است . 

آنچه بیشتر باید به آن توجه کردم عدم آمادگی خودری آتش نشانی روستای خمر وحضور به موقع آن در محل حادثه است که  نداشتن راننده علت اصلی عدم حضور اعلام شده است . 
 
 


حال اینکه چرا خوردوی با صرف هزینه های گزاف خریداری و در اتفاقات ناگهانی که ممکن است در سالی یکبار اتفاق بیفتد نتواند خدمات به اهالی روستا ارائه نماید تا شاهد خسارات جبران ناپذیری در این زمینه  نباشیم از مواردی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود . 

از طرفی نگهداری مواد سوختی در انبار و مجاورت منزل مسکونی و وجود علوفه های خشک در اطراف آن که در چنین مواقعی مانند انبار  باروت عمل می کند از دیگر عواملی است که خسارات جبران ناپذیری این چنینی را به دنبال  خواهد داشت. 

گفتنی است در این حادثه تعداد ۲دستگاه تراکتور ،یک دستگاه موتور سیکلت ، اداوات کشاورزی ، مقادیر زیادی مواد سوختی که در محفظه های غیر استاندارد نگهداری می شده  از جمله  عوامل دیگری است  که گستره خسارات را افزایش داده است .
 
با این حال این اتفاق ناگهانی که بر اثر مسیر طولانی کابل های برق تا کنتور منزل مسکونی  و در نهایت اتصال و جرقه زدن منجر به آتش سوزی شده است یک کودک سه سال نیز از ناحیه دست و صورت دچار سوحتگی گردیده که پس از مراجعه به اورژانس مسئولین این سازمان از عدم وجود راننده در ساختمان اورژانس خبر دادند در حالی که خودرو آمبولاس در محل مستقر بوده است.

هرچند این حادثه تلفات انسانی نداشنه  اما خسارات جبران ناپذیری را به همراه به بار آورده که عدم رعایت نکات ایمنی لازم ، اتصال ناگهانی برق در مجاورت انبار سوخت ادوات کشاورزی، و حضور به موقع آتش نشانی میتوانست خسارات کمتری را به دنبال داشته باشد . 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425163
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی