۰
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
استراتژی خطرناک دشمنان درباره سیستان و بلوچستان؛

تفکیک سیستان از بلوچستان و شیعه از سنی دکترینال دشمن برای سیستان و بلوچستان

صدای تفکیک شیعه و سنی و جدایی سیستانی از بلوچستانی آوای تفرقه است.
نئت
نئت
به گزارش ندای هیرمند؛ به نقل از سنت نیوز؛ سیاست استکبار از دیرباز تفرقه افکنی و ایجاد گسست بین اقوام، مذاهب و نحله های گوناگون برای تسلط بر آنها می باشد.
در منطقه سیستان و بلوچستان نیز این استراتژی را به دو صورت برهم زدن نظم و امنیت حاکم بر استان در دست اقدام دارد؛  اختلافات مذهبی و دعواهای قبیله ای دو مدل ایجاد اختلاف و تفرقه است که جهان استثمار به دنبال نیل به آن است.
این در حالیست که نیروهای مزدور دشمن در داخل استان به این هیجانات دامن زده و عده ای از عوام نیز هم سو با این جریانات به صورت ناخواسته وارد بازی شده و گل به خودی میزنند.
شیعه یا سنی ستیزی، تفکیک استان به سیستان به عنوان یک منطقه و بلوچستان به عنوان منطقه ای جدا از جمله مهمترین یک دست هایست که از دشمن خورده ایم.
این در حالیست که تمامی علماء و بزرگان مذهبی و سران طوائف به صورت رسمی موضع اتحادی اتخاذ کرده و از مردم غیور استان را از هر گونه جدایی و گسستی بر حذر داشته اند.
این اتفاق و اتحاد نه تنها خواسته بزرگان دینی و سران قومیست بلکه منویات رهبری مدیران کشوری نیز می باشد.
امنیت، رفاه، امکانات رفاهی، بهدشتی ،اشتغا ل و تحصیلات عالی تنها گوشه ای از مزایا و پیشرفت هایست که در سایه سار وحدت عائد مردم شریف استان می شود.
با کمی تامل می بینیم که بسیار از این مسائل نوظهور در دهه اخیر پدیدار شده و هدفی جز ضرر رساندن به مردم منطقه، درگیری و تنش در استان ندارند و تنها مقابله با آن رسیدن به وحدت حقیقی بدون از ظاهر سازی رفتاری های صوری است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر مدرسه علمیه اهل سنت مکی زاهدان در خصوص لزوم حفظ وحدت حقیقی در گفت و گو با سنت نیوز اظهار داشت: وحدت های صوری، ظاهری و سیاسی وحدت اروپا و آمریکاست که هیچ تضمینی بر بقاء آن نیست.
آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه نیز در خصوص وحدت حقیقی در گفت و گو باسنت نیوز ابراز داشت: وجود اتحادیه های منسجم و تشکیلات قدرتمندی که صوری و تاکتیکی باشد به هیچ عنوان مد نظر آیات و روایات نمی باشد بلکه وحدتی که حقیقی و برگرفته از اعتقادات اسلامی همراه با احساس اخوت و برادری باشد وحدتی است که برگرفته از سنت و قرآن کریم است.
حال به نظر شما آیا بهتر نیست که از بزرگان خود پیروی و با تقسیم استان به بلوچستان یا سیستان و دعواهای مذهبی هیزم بیار معرکه دشمن نشویم؟
انتهای خبر /
کد مطلب: 425106
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی