۰
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
ندای هیرمند بررسی می کند؛

تاثیر افزایش چهار برابری ثبت نام تلفن های ثابت در مناطق محروم

قیمت های نجومی و چهار برابری ثبت نام تلفن های ثابت می تواند برخی از خانه های شهروندان منطقه مرزی هیرمند را از داشتن تلفن ثابت محروم نماید.
تلفن ثابت
تلفن ثابت
به گزارش ندای هیرمند؛با توجه به روند نجومی برخی از کالا ها و حالا نوبت به تلفن های ثابت رسیده است که یک شبه به چهار برابر قیمت افزایش یافته و خیل عظیمی از متقاضیان را در بین دو راهی قرار داده است.
 در حالی کل کشور با این قیمت های نجومی مواجه شده اند که در منطقه مرزی همچون شهرستان هیرمند بیش از نیمی از مردم آن تا کنون نتوانسته اند به تهیه خط های ثابت روی آورند.
شهر دوست محمد در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان قرار دارد که در برخی از محلات آن سالهاست به دلیل قطعی خط های تلفن برخی از شهروندان نتوانسته اند برای تهیه و ثبت نام خط های ثابت اقدام کنند.
با این وجود قیمت های نجومی و چهار برابری ثبت نام تلفن های ثابت می تواند برخی از خانه های شهروندان منطقه مرزی هیرمند را از داشتن تلفن ثابت محروم نماید.
محمود واعظی وزیر ارتباطات در مورد تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات برای تعرفه تلفن ثابت در گفتگو با مهر گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری هر خط تلفن ۸۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان هزینه دارد، کمیسیون تنظیم مقررات با افزایش قیمت هر خط از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان موافقت کرد به این شکل که مشترک ۱۰۰ هزار تومان از آن را در زمان ثبت نام و دریافت خط و بقیه را در ۳۶ ماه و به صورت اقساطی پرداخت کند. در این زمینه پیشنهاد مخابرات افزایش قیمت تلفن به ۲۵۰هزار تومان بود که با آن موافقت نشد.
 
کاهش مشترکین تلفن های ثابت
 
صفرزایی یکی از شهروندانی است که بارها به مخابرات شهرستان هیرمند در جهت ساخت و بازسازی خط های تلفن محله مراجعه کرده است تا بتواند سپس از این نعمت در جهت رفته حال و استفاده از اینترنت سراسری آن استفاده نماید.
وی در گفت و گو با ندای هیرمند بیان داشت: قیمت شصت و هشت هزاری تلفن ثابت یک قیمت مطلوب و متعادل است که اکثر اقشار در هر وضعیت معیشتی می توانند در ثبت نام آن اقدام کنند اما قیمت چهار برابری آن و رسیدن به سقف 215 هزار تومان جای سوال دارد.
صفرزایی بیان داشت: قطعا این قیمت ها بعد ها در قیمت مکالمات هم تاثیر خواهد گذاشت و مشترکین مخابرات با توجه به دسترس بودن انواع اپراتورهای همراه کاهش می یابد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425105
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی