۰
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
ندای هیرمند گزارش میدهد:

عوامل از بین رفتن استعداد ها در هیرمند/عدم حمایت از نخبگان ورزشی

معمولا مناطق محرومی که با کمبود امکانات ورزشی مواجه است ؛ استعداد ها شکوفاتر می شوند و این توانایی ها گر چه در دوران نوجوانی به اوج خود خواهد رسید اما پس از رشد فرد و رسیدن به دوران جوانی آن استعداد خدادادی آرام آرام از بین می رود.
ی
ی
به گزارش ندای هیرمند؛ یکی از عواملی که باعث می شودنام یک کشور در جهان بدرخشد و باعث افتخار آفرینی شود توجه به مسئله ورزش جوانان است؛ جوانانی که در ایران اسلامی بارها نشان داده اند که از استعداد های بالایی برخوردار هستند و از پس میدان های دشوار جهانی به راحتی بر آمده اند.
توجه به ورزش در هر منطقه باعث می شود که آن حوزه و یا منطقه در سطح کشور نیز دیده شود همانند شهرستان کوچکی در شمال کشور که همواره تولیدکننده کشتی گیران قدرت مند و با استعداد است.
معمولا مناطق محرومی که با کمبود امکانات ورزشی مواجه است ؛ استعداد ها شکوفاتر می شوند و این توانایی ها گر چه در دوران نوجوانی به اوج خود خواهد رسید اما پس از رشد فرد و رسیدن به دوران جوانی آن استعداد خدادادی آرام آرام از بین می رود.
 اما چه عواملی باعث از بین رفتن استعداد هایی می شود که می تواند به ورزش کشور کمک نماید ؟
معمولا در مناطقی مانند استان سیستان و بلوچستان هیچ ورزش گروهی مشاهده نمی کنید که در سطح اول کشور حضور داشته باشد البته این موضوع شامل ورزشی همچون کبدی نمی شود زیرا ورزش کبدی بومی استان بوده و همواره جوانان آن با این ورزش هم آمیخته شده اند.
تنها تیم والیبال شهرداری زاهدان نیز که به اسم استان در رقابت های لیگ یک کشور حضور داشته است نیز اکثر بازیکنان ان را غیر بومی ها تشکیل می دهند و که هیچ گاه نتوانسته است نتایج مورد رضایت علاقه مندان و هوادارن خود را در سطح این رقابت ها برطرف نماید.
کمبود امکانات ورزشی در شهرهای کوچک
شهرستانی همچون هیرمند که در نوار صفر مرزی ایران و افغانستان قرار دارد جوانان آن همواره نشان داده است که استعداد بالایی در زمینه فوتبال را دارا هستند، جوانانی که در زمین های خاکی به این ورزش روی آورده اند و حتی گاهی وقات بدون توپ به این بازی پرداخته اند.
گرچه سالن های ورزشی محدودی در شهر خودنمایی می کنند ؛ اما این سالن ها از وضعیت نامطلوبی برخوردار هستند و تنها یک سالن ورزشی تازه تاسیس است که میزبانی فوتبالیست ها را بر عهده دارد.
علاقه جوانان به ورزش های رزمی
ورزش های رزمی یکی دیگر از رشته هایی است که همواره جوانان این منطقه توانسته اند در میادین مختلف توانایی خود را به نمایش بگذارند ؛ اما باید دید چند سالن ورزشی رزمی در هیرمند وجود دارد، آیا مربیانی که تا کنون به آموزش این رشته پرداخته اند رضایت کامل را از حمایت مسئولین دارند؟
تنها سالن رزمی هیرمند که یکی از پرطرفدار ترین ورزش ها در میان جوانان این منطقه است به زحمت توانسته رضایت ورزشکاران را به خود جلب نماید ؛ عدم امکانات امروزه باعث شده است که استعداد های بالای این جوانان به تباهی کشانده شود.
تیم دو میدانی  دانش آموزان شهرستان هیرمند در سه سال پیاپی توانسته است دو عنوان قهرمانی و یک سومی در رقابت های کشوری را در کارنامه خود ثبت نماید اما این دانش آموزان با استعداد پس از اتمام تحصیلات و دور شدن از امکانات آموزشگاه ها و مدارس چه حمایتی از آنان خواهد شد؟
سرمایه هایی که یکی پس از دیگری در حال از بین رفتن است و مسئولین امر تا کنون نتوانسته اند حمایتی از این ورزشکاران در راستای احیا و شکوفا سازی آنان گامی بردارند.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424934
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی