گلایه دانشجویان زابل از پلیس راهور/چرا پلیس ‌ راهور در شهر جریمه مینویسد؟

29 ارديبهشت 1395 ساعت 9:46

در شهرستان زابل دیده می شود که بسیاری از سازمان ها در راستای اهداف قانونی خود گام بر نخواهند داشت و بسیاری از فعالیت ها را فرا تر از چهارچوب کاری خود می بینند.


به گزارش ندای هیرمند؛ اصولا قانون را برای هر سازمان جداگانه تالیف کرده اند و آن سازمان و یا نهاد همواره باید در چهار چوب رعایت آن قانون و در راستای خدمت به مردم گام بردارد.
در شهرستان زابل دیده می شود که بسیاری از سازمان ها در راستای اهداف قانونی خود گام بر نخواهند داشت و بسیاری از فعالیت ها را فرا تر از چهارچوب کاری خود می بینند.
جاده بنجار – زابل به علت وجود چند دانشگاه ،یکی از خیابان های دانشگاهی زابل محسوب می شود که همواره ترددکنندگان آن را جوانان محصل و دانشجو تشکیل می دهند، در این بین وجود 2 پارکینگ در نزدیکی دانشگاه آزاد اسلامی کفاف حجم گنجاندن خودرو های محصلین را ندارد.
به همین دلیل برخی از افراد به اجبار خودرو خود را در حاشیه خیابان کنار دانشگاه پارک کرده و با وجود نا امنی که در گذشته نیز منجر به چندین حادثه از جمله شکسته شدن شیشه های اتوموبیل و به سرقت رفتن قالپاق شده بود تن به این کار می دهند.
اما در این میان پلیس راهور زابل – نهبندان که اوضاع را مناسب می بیند هر روز تعداد زیادی از این اتوموبیل ها را با برگ جریمه آشنا می گرداند که نارضایتی بسیاری از دانشجویان را در پی داشته است.
امید براهویی دانشجو کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گویی که با پایگاه خبری ندای هیرمند داشت گفت: به گمانم پلیس راهور وظیفه ی اون کنترل خودرو ها در مسیر های خارج از شهر باشد و نه اینکه همیشه در شهر کمین کند و برگه های جریمه را بر روی برف پاکن ماشین ها بگذارد.
وی افزود : چرا خبری از پلیس راهنمایی و رانندگی بنجار و یا زابل نیست آیا باید پلیس راهور که وظیفه او کنترل سرعت در جاده های بیرون شهری است  را رها  کند و به وظایف دیگر همکارانش بپردازد؟
براهویی با بیان اینکه پلیس می تواند مهربانانه تر با دانشجویان برخورد کند گفت: بسیاری از افراد زحمت کشی که در این عرصه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند واقعا از جان و دل برای حفظ امنیت و سلامت مردم تلاش می نمایند اما در این بین افرادی نیز دیده می شوند که با جواب های غیر منظره و طلبکارانه با رانندگان و متخلفین سخن می گویند.
وی ادامه داد: امید واریم که خودرو هایی که برای دقایق اندکی وارد دانشگاه می شوند تا کار های اداری خود را انجام دهند مورد جریمه پلیس راهور قرار نگیرند و اگر چنین عملی انجام شد از پلیس راهنمایی و رانندگی شهری صورت پذیرد.


کد مطلب: 423963

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/423963/گلایه-دانشجویان-زابل-پلیس-راهور-چرا-شهر-جریمه-مینویسد

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir