۰
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
رئیس اداره پیشگیری‌های انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان:

شهروندان پیشگیری از سرقت منازل در ایام عید را جدی بگیرند

رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خالی شدن منازل مسکونی در ایام عید و سفرهای نوروزی، اغلب سارقان، سرقت از منازل را در این ایام مدنظر قرار می‌دهند.
دزد
دزد
به گزارش ندای هیرمند؛غلامرضا باغ شیرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شهروندان نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدکی آن گم شده یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعاً اقدام و اگر افرادی به عنوان مأموران سازمان‌های حاکمیتی به منازلشان مراجعه کنند قبل از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنها اکیداً جلوگیری کنند.
وی افزود: با توجه به این امر که در ایام نوروز اکثر شهروندان به مسافرت رفته و منازل خالی می‌شود، حتماً منازل مسکونی خود را با هدف پیشگیری از سرقت به آشنایان و همسایگان مورد اعتماد واگذار کنند.
باغ شیرین با تبیین راهکارهای نگهداری از اشیای قیمتی منازل در ایام پیش رو بیان کرد: شهروندان مشخصات لوازم خانگی ارزشمند خود از قبیل لوازم صوتی و تصویری، فرش و عتیقه‌جات را یادداشت و حتی‌الامکان از آنها عکس تهیه تا در صورت وقوع سرقت شناسایی و دستیابی مجدد به آنها امکان‌پذیر باشد همچنین توصیه بر آن است تا درصورت رفتن به مسافرت در ایام عید، اشیاء قیمتی خود را به اقوام مورد اطمینان بسپارند.
این مسئول گفت: نزد افراد بیگانه از میزان دارایی و اموال موجود در منزل صحبت نکرده و زمان رفتن به مسافرت را به افرادی که نیاز به دانستن ندارند بازگو نکنید.
باغ شیرین سازماندهی و طراحی محیطی و افزایش سطح نظارت طبیعی، نورپردازی و روشنایی کافی در منازل، افزایش خطوط دید و از بین بردن خطوط کور منزل و ساماندهی فضای خالی اطراف منزل را از راهکارهای موثر در خصوص پیشگیری‌های وضعی از سرقت برشمرد .
وی با توصیه به زنان خانه دار گفت: برخی از سارقان در پوشش کارگران خدماتی – نظافتی یا شرکت‌های قالیشویی اقدام به سرقت می‌کنند بنابراین همشهریان باید از اصالت شرکت‌های خدماتی  یا قالیشویی مدنظر اطمینان حاصل کرده و از قرار دادن لوازم قیمتی منزل در معرض دید کارگران نظافتی اجتناب کنند.
کد مطلب: 423407
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی