۰
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

چگونه از دست هکران در فضای اجتماعی در امان بمانیم

فضاهای مجازی وارتباطات الکترونیک فواید و مضررات زیادی دارند که یکی از فواید آن را میتوان کم هزینه بودن این نوع ارتباطات دانست.
هک
هک
به گزارش ندای هیرمند امروزه فضاهای مجازی در عصر ارتباطات یکی از وسایل پر استفاده در زندگی روزمره انسان ها نهادینه شده است که پیش بینی می شود تا چند سال آینده این نوع ارتباطات به یک نوع فرهنگ در برخی از کشورها تبدیل شود.
فضاهای مجازی وارتباطات الکترونیک فواید و مضررات زیادی دارند که یکی از فواید آن را میتوان کم هزینه بودن این نوع ارتباطات دانست و همچنین به دلیل سرعت بالای این نوع ارتباط صرفه جویی در وقت را هم میتوان اشاره نمود.
اما قبل از آنکه ما از این نوع ارتباطات استفاده کنیم باید  چگونگی استفاده صحیح از این نوع ارتباطات را بیاموزیم تا در آینده دچار مشکل  نشویم.
شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک . تلگرام از آنجایی که کاربران بی شماری را جذب خود نموده است بستر مناسبی برای گذراندن وقت بسیاری از جوانان در اوقات فراغت آنان می باشد،اما همین بسترها شاید مشکلات عدیده ای در زندگی آنان  به وجود آورد.
از آنجایی که در وسایل ارتباطی همواره راه نفوذ باز می ماند، سوءاستفاده گران اقدام به هک کردن برخی از چهره های سرشناس جامعه را در سر میپرورانند تا بتوانند چند روز با آبروی آنان بازی کنند،مثال واضحی که در این زمینه میتوان زد عاقبت فوتبالیستی است که دچار این مشکل گردید.
از آنجایی که موبایل و سایر وسایل ارتباطی از امنیت پایینی در زمینه نگهداری برخوردار است ضروری می باشد که از نگه داری عکس های شخصی در موبایل و مموری کارت ها جدا پرهیز شود، فرد استفاده کننده از این وسایل میتواند پس از عکسبرداری یا فیلم برداری از فضاهای خصوصی آن را سریعا به هارد شخصی خود در کامپیوتر انتقال داده تا در دسترس برخی سوءاستفاده گران قرار نگیرد.
امنیت در فضاهای اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار به ویژه بر بانوی ایرانی که ممکن است با لو رفتن عکس های وی روحیه و آینده وی دچار تزلزل جدی شود.
یکی دیگر از راه های جلوگیری از انتشار عکس های خصوصی در فضای اجتماعی را می توان استفاده کردن از شبکه های اجتماعی ایرانی نام برد که از امنیت بالایی برخوردار هستند و هیچ راه نفوذی برای سوءاستفاده گران باز نگذاشته اند و همچنین از سرعت بالایی برخوردار می باشند.
کد مطلب: 422996
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی