۰
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان خبر داد

ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت 62.5 درصد از داوطلبان سیستان و بلوچستانی

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: در سیستان و بلوچستان 105 نفر معادل 37.5 درصد تایید صلاحیت و 62.5 درصد یا ردصلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده است.
علی‌اصغر جمشیدنژاد
علی‌اصغر جمشیدنژاد
به گزارش ندای هیرمند، علی‌اصغر جمشیدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بر اساس اعلام هیئت نظارت شورای نگهبان از تعداد 280 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی 105 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: 105 نفر معادل 37.5 درصد تایید صلاحیت، 88 نفر معادل 31.5 درصد رد صلاحیت و 87 نفر معادل 31 درصد صلاحیت آنها احراز نشده است.
این مسئول ادامه داد: در مجموع در سیستان و بلوچستان 62.5 درصد عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت و 37.5 درصد از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند.
وی افزود: بر اساس اعلام هیئت نظارت شورای نگهبان از طیف اصلاح‌طلب فرد شاخصی در این ترکیب وجود ندارد و کفه تایید صلاحیت‌شدگان به سمت اصول‌گرایان است.
جمشیدنژاد بیان کرد: رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت 62.5 درصد داوطلبان آمار بالا است و به نظر می‌رسد هیئت نظارت مرکزی باید توجه و دقت بیشتری کند خصوصا در عناوینی که تحت عنوان عدم احراز است، این عنوان یک نوع فرار از مسئولیت است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عدم احراز صلاحیت یک نوع رد صلاحیت محترمانه است که دلیلی برای آن تشریح نمی‌شود.
وی گفت: حداقل سه نماینده موجود در استان عدم احراز صلاحیت شده‌اند و هشت نفر از نمایندگان ادوار گذشته نیز رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنها احراز نشده است.
وی افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده و ردصلاحیت شده‌اند باید اعتراض خود را پیگیری کنند.
کد مطلب: 422903
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی