۰
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
استاندار سیستان و بلوچستان:

خواهان راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و افغانستان هستیم

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افغانستان می‎تواند با سرمایه‎گذاری در تمامی زمینه‎ها شریک اقتصادی ایران باشد، گفت: خواهان راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و افغانستان هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان
به گزارش ندای هیرمند، علی اوسط هاشمی عصر در جلسه عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در دیدار با مسئولان سیستان و بلوچستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار، به تشریح ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: کارخانه آنتیموان سفیدآبه به زودی افتتاح می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توجه ویژه مقام معظم رهبری، دولت و نظام پشتوانه توسعه شهرستان چابهار است، گفت: در حال حاضر 86 هزار هکتار از اراضی استان تحت اکتشاف معادن قرار گرفته است.
این مسئول با اشاره به اینکه ما خواهان راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و افغانستان هستیم، افزود: می‎توانیم خبرگزاری‎های مشترک داشته باشیم.
هاشمی گفت: امیدواریم ایجاد پل دوم میلک و کلنگ‌زنی آن در دهه فجر امسال با حضور مقامات دو کشور را شاهد باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: فعالیت‎های خوبی در استان در حال انجام است که افغانستان می‎تواند در آنها شراکت کنند، همچنین منطقه آزاد سیستان در حال شکل‌گیری است که نقش بسزایی در توسعه منطقه دارد.
وی تاکید کرد: افغانستان می‎تواند با سرمایه‎گذاری در تمامی زمینه‎ها شریک اقتصادی ایران باشد.
هاشمی ادامه داد: ارتباط و تعاملات در بین مردم دو کشور در گذشته شکل گرفته و این اقدامات قطعا توسعه و استحکام روابط مردم دو کشور را به دنبال دارد.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان که ظهر امروز به چابهار سفر کرده از زیرساخت‌های بندر شهید بهشتی چابهار نیز بازدید کرده است.

 
کد مطلب: 422764
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی