کربلا در آستانه اربعین/عشق به امام حسین(ع) شیعه و سنی نمی شناسد

10 آذر 1394 ساعت 18:03

روز 20 صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین (ع‌) یعنی کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند.


به گزارش ندای هیرمند؛ هرساله عاشقان سالار شهیدان با پای پیاده کیلومتر ها راه را می پیمایند تا ضریح آقایشان اباعبدالله الحسین را از نزدیک زیارت کرده و در سوگ ان امام اشک ماتم بریزند.
عشق به امام حسین(ع) کودک و پیر یا حتی شیعه و سنی نمی شناسد و هر سال در روز اربعین ملیون ها زائر عاشق اهل بیت (ع) به کربلا مشرف می شوند.
سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر در این گردهمایی بزرگ حسینی در کربلا حضور داشتند. اربعین حسینی روز چهارشنبه 11 آذر ماه است.
این در حالی است که رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ی درس خارج فقه، پدیده‌ی بی‌نظیر و حرکت عظیم و پرمعنای راه‌پیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیتعلیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه‌ی مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده‌ی بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پرمعنا و پرمغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.

روز 20 صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین (ع‌) یعنی کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند. و روزی است که جابر بن عبدالله بن‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد.
 


کد مطلب: 422266

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/422266/کربلا-آستانه-اربعین-عشق-امام-حسین-ع-شیعه-سنی-نمی-شناسد

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir