اجرای طرح غربالگری و مقابله با بیماری ویروس کرونا در شهرستان زهک

4 فروردين 1399 ساعت 9:42

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از غربالگری بیش از 88 درصد جمعیت تحت پوشش این شهرستان در طرح بیماریابی و مقابله با بیماری کرونا خبر داد.


به گزارش سفیرشرق دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در خصوص اجرای طرح غربالگری و مقابله با  بیماری ویروس کرونا در شهرستان زهک بیان کرد: برنامه مراقبت و مشاوره رایگان برای مقابله با ویروس کرونا با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری از طریق تماس تلفني در حال اجرا است.

وی رسیدن به اهداف طرح غربالگری بیماری کرونا را نیازمند همکاری و همیاری همه مردم دانست و افزود: همکاران ما در مراکز جامع خدمات سلامت از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ با غربالگری افرادی که پرونده الکترونیکی دارند بیماران مشکوک به کرونا را شناسایی می‌کنند.

وی در خصوص سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا ویروس ادامه داد: افراد می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات خود ارزیابی بیماری کرونا ویروس پاسخ داده و راهنمایی لازم را از طریق پیامک دریافت نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک تصریح کرد: افراد مشکوک پس از شناسایی با راهنمایی مراقبین سلامت و بهورزان برای ویزیت حضوری به پزشک معرفی و بنا بر تشخیص پزشک برای انجام تست و نمونه‌گیری به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مراقبین سلامت و بهورزان به صورت مستمر پیگیری‌ افراد مشکوک و اطرافیان وی را پس از ارزیابی انجام می دهند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 430418

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/interview/430418/اجرای-طرح-غربالگری-مقابله-بیماری-ویروس-کرونا-شهرستان-زهک

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir