۱
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰

گرامیداشت روز درختکاری با کاشت نهال در شهرستان زهک

به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان، مرزبانان و دوستداران طبیعت در پارک جانبازان زهک نهال کاشته شد.
گرامیداشت روز درختکاری با کاشت نهال در شهرستان زهک
به گزارش پایگاه خبری سفیرشرق؛ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زهک محمد پورعلی در حین کاشت نهال ها در پارک جانبازان شهرستان زهک بیان کرد: ۱۵ اسفندماه هرسال به عنوان روز درختکاری و انس انسان با طبیعت نام گذاری شده است از زمان گذشته تابه حال از زمان پیامبراکرم (ص) و آیات قران در خصوص اهمیت درختکاری احادیث و روایات زیادی بیان شده است پیامبر اکرم (ص) می فرماید درختکاری صدقه جاریه است و شکستن شاخه ای از درخت همچون شکستن بال فرشتگان می باشد.

وی افزود: با شعار ایرانی سرسبز با کاشت یک نهال همه دست در دست هم می دهیم هر ایرانی بالاخص هر سیستانی با توجه به شرایط حساس منطقه سیستان که بادخیز و خشک می باشد یک درخت در حیاط و شهر خود به یاد شهدا، عزیزان و خودمان کشت می کنیم.

ایشان ادامه داد: امسال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان، مرزبانان و دوستداران طبیعت در پارک جانبازان این شهرستان نهال کاشته شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری زهک تصریح کرد: در همین راستا این اداره برحسب وظایف سازمانی سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار نهال ریشه لخت مثمر و غیرمثمر تولید و در هفته منابع طبیعی بین شهرستان های سیستان و همچنین سطح استان به صورت رایگان بین مردم و ادارات دولتی و غیردولتی در هفته منابع طبیعی توزیع می نماید و در صورت تامین اعتبار و حمایت سازمان برنامه بودجه این اداره توانایی تولید یک میلیون نهال گلدانی و ریشه لخت را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام مردم سیستان و به خصوص جوانان خواستاریم با توجه به حساس بودن منطقه مانع شکستن درختان بلوارها و دیگر مکان های شوند و خودشان نیز اقدام به کاشت نهال کنند که این امر به عنوان پاداش معنوی آن ها محسوب خواهد شد ان شاءالله به امید سیستانی آباد و بدور از هرگونه گردوخاک با همت هرسیستانی با کاشت یک نهال باشیم.

انتهای پیام/

 
کد مطلب: 430404
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی