۰
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲

شوک به بازار گردشگری سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز

شوک به بازار گردشگری سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد
شوک به بازار گردشگری سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان مجتبی میر حسینی اظهار کرد: در حالیکه سیستان و بلوچستان رفته رفته تبدیل به یک منطقه امن و مقصد جدید گردشگری ایران می شد اقدام کوردلان وطن فروش که حافظان وطن را به خاک و خون می کشند، نگرانی های زیادی برای علاقه مندان سفر به این استان زیبا فراهم آورده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران همگان مشتاق حضور در سیستان و بلوچستان شده اند که شوربختاته شاهد این خبر تاسف بار و غم انگیز بودیم، هرچند که تاکنون تاثیری در اشتیاق سفر به سیستان و بلوچستان نداشته اما میتواند باعث تخریب تصویر جدید ایجاد شده از استان شود.

وی اعلام کرد: این اقدام مستقیم سبد زندگی مردمی که اقتصاد خود را بر پایه گردشگری طراحی نموده اند، هدف قرار داده است.

میرحسینی بیان کرد: در سالهای دور نیز سیستان و بلوچستان بهای سنگینی را در نتيجه شکل گیری تروریسم پرورش یافته خارج مرزها پرداخت کرد اما در سالهای اخیر امنیت پایدار را شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه راه تثبیت امنیت در استان افزایش آگاهی مردم و مشارکت در تامین امنیت است، افزود: اگر مردم در صحنه نباشند و بر علیه این اقدامات واکنش مناسبی صورت نگیرد، باعث می شود آینده گردشگری استان دچار بدبینی گردد.

وی یادآور شد: حملات تروریستی در نقاط مختلف جهان بیشترین لطمه را به صنعت گردشگری وارد می نماید اما مهمان نوازی مردم پاک بنیاد این استان خزان پذیر نیست و دل دریایی شان خانه ی امن گردشگران خواهد بود.

میرحسینی ادامه داد: در استانی که می توان آن را سرزمین عجایب هفت گانه و بهشت گردشگران نامید متاسفانه اقدامات کور تروریستی موجب شده است صنعت گردشگري به‌عنوان صنعت پولساز آن تضعیف شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حضور آمریکا و هم پیمانانش را دلیل اصلی ناامنی در منطقه دانست و افزود: هر کجا آمریکا حضور دارد تولید بحران و ناامنی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: شیطان صفتان، فرزندان شایسته این زادبوم را به مهمانی سرب و گلوله میبرند، اما استان سربلند ما سرای میزبانی های هزاره ای و جغرافیای مهمان پذیریست که باشکوه ترین آیین ها را در خاطره ی تاریخی خود درخشان کرده است و همچنان آماده پذیرش گردشگران خواهد بود.
_____________________________________
وعده ما غرفه 38 B
استان زیبا و کهن سیستان و بلوچستان
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران
۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه ۹۷

منتظر قدوم پر مهر شما خواهیم بود
کد مطلب: 430120
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی