۰
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

خاک، ضايعات و نخاله هاي ساختماني زهک جمع آوری شد

خاک، ضايعات و نخاله هاي ساختماني توسط شهرداری زهک در راستاي بهبود سيما و منظر شهري جمع آوری و پاکسازی شد.
به گزارش پایگاه خبری سفیر شرق؛ پاکسازی گسترده خاک، ضایعات و نخاله های ساختمانی در زهک در فضاهای شهری و مناطق مسکونی در سطح شهر توسط شهرداری جمع آوری شد این طرح با هدف پاکسازی و خدمات‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به شهروندان در کنار توجه به الگوهای زیست محیطی و بهداشت محلات انجام شد.

برداشتن این زوائد بصری که سبب مخدوش شدن چهره محلات شده یکی از مهمترین درخواست های مردمی از شهرداری و سازمان مدیریت پسماند بوده که پس از برداشتن و زیباسازی محیط، رضایت عمومی را در برداشته است.


از جمله تخلفاتی که ممکن است افرادی دانسته و یا از روی ناخودآگاهی مرتکب شوند در زمینه ضایعات و نخاله های ساختمانی است. خبرگزاری سفیر شرق سعی دارد تا شهروندان را نسبت به قوانین مربوط به تخلفات آشنا کند. در این نوشتار به تخلفات ضایعات و نخاله های ساختمانی و قوانین مربوط به آن پرداخته می‌شود.

تخلفات ضایعات و نخاله های ساختمانی: تخلیه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیر مجاز و سطح شهر.

راهکار: شهروندان باید جهت حمل نخاله‌های ساختمانی حاصل از ساخت و ساز خود از طریق شرکت‌هایی که در امر جمع آوری نخاله‌های ساختمانی فعالیت دارند اقدام کنند تا نسبت به تخلیه آنها در محل معین اقدام شود. 

قوانین: ماده ۱۶ قانون پسماند: نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع، صدور و تخلیه پسماندها در محیط بر طبق مقررات و آیین نامه اجرایی آن خواهد بود در غیر این‌صورت اشخاص متخلف به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم و در صورت تکرار مجدد هر بار به دو برابر مجازات بار قبل محکوم می شوند.

از اینرو از کلیه شهروندان محترم تقاضا می شود با ماموران شهرداری همکاری لازم را مبذول دارند و درصورت امکان از انباشته شدن نخاله های ساختمانی جلوگیری کنند.
کد مطلب: 430293
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی