۰
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۲

دریافت وامِ مددجویان بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی‌شود

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور:
دریافت وامِ مددجویان بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی‌شود
هر مددجویی که وام می‌گیرد می‌تواند مستمری هم بگیرد و اینگونه نیست که با گرفتن وام، مستمری قطع شود. مددجو خیالش راحت باشد که مستمری او با گرفتن وام قطع نمی‌شود.

 بسیاری از مددجویان به دلیل ترس از اینکه حداقل درآمد آنها حذف شود به سمت اشتغال و کارافرینی نمی‌روند.

 اگر مددجویی که می‌تواند کاری انجام دهد، او را آموزش دهیم و چند بار کاری به او معرفی کنیم و او نرفت، آنگاه باید مستمری او قطع شود

یا اینکه به مددجویی وام دادیم و او سر کار رفت اما بعد از مدتی کارش را رها کند، آنگاه باید مستمری او قطع شود چون کارفرما، دولت و بهزیستی برای اشتغال‌زایی او سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 سیاستگذاری باید به نحوی باشد که قطع مستمری به عنوان اهرم و در راستای ایجاد اشتغال و کارافرینی باشد و نه در مقابل آن یعنی اثر معکوس داشته باشد و اجازه ندهد که فرد دارای معلولیت به سمت بیکاری برود.

 مبلغ وام اشتغال فعلا  ۱۰۰ میلیون تومان است. این وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تومانی کارمزد چهار درصد دارد و بازپرداخت آن ۸۴ ماه است. همچنین در سال گذشته برای ۶۱ هزار و ۴۶۵ نفر از مددجویان بهزیستی شغل ایجاد شد.  
کد مطلب: 430670
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی