۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰

انتقاد شدید از ظریف درباره ماجرای تفلیس/ عزت از پاسپورت رفت، تسلیت نگفتید؟

ماجرای هتک حرمت و کشف حجاب اجباری بانوان ایرانی در فرودگاه تفلیس افکارعمومی در شبکه اجتماعی را به شدت جریحه‌دار کرد.
انتقاد شدید از ظریف درباره ماجرای تفلیس/ عزت از پاسپورت رفت، تسلیت نگفتید؟
به گزارش سفیر شرق؛ ماجرای هتک حرمت به زنان محجبه ایرانی در فرودگاه تلفیساحساسات بسیاری را در فضای مجازی جریحه دار کرد. افکارعمومی در شبکه اجتماعی توئیترگلایه مختلفی به مسئولین وزارت خارجه درباره عدم برخورد مناسب با این موضوع و همچنین عواملی که چنین هتک حرمتی را انجام دادند، ابراز داشتند.
انتقاد افکارعمومی در این ماجرای تلخ و حیثیتی وقتی بیشتر شد که اطلاع رسانی شد سال گذشته نیز چنین اتفاقی در گرجستان برای بانوان ایرانی افتاده بود و وزیر خارجه کشورمان به مقامات این کشور تذکر داده بود اما گرجستانی‌ها به این تذکر وزیر خارجه ایران وقعی ننهادند.
بیشتر بخوانید: 
فیلم/ جزئیات هتک حرمت زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس!
هتک حرمت مأموران گرجستانی به زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس
سفیر گرجستان به وزارت خارجه احضار شد
روایت یکی از بانوانی که مورد هتک حرمت در فرودگاه تفلیس قرار گرفته بود و از وی خواسته بودند که حجاب خود را بردارد نیز در نوع خود قابل تامل است. وی ابراز داشت که با خانم دیگری که ملیتی غیر ایرانی و حجاب داشت، چنین برخوردی صورت نگرفت و تنها به بانوان ایرانی هتک حرمت شده است.
افکارعمومی همچنین از سکوت مدعیان حمایت ازحقوق زنان بخصوص معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گلایه کردند که چرا در برابر این مسئله سکوت پیشه کرده است. شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده نیز در همین زمینه سکوت کرده که این موضوع از چشمان تیز بین افکارعمومی پنهان نماند.
نگاهی به صفحه شبکه توئیتر معصومه ابتکار نشان می‌دهد که معاون امور زنان و خانواده واکنشی به این موضوع از خود نشان نداده است.
برخی هم اعتراض کردند که چرا در موارد دیگر که بوی منفعت سیاسی می‌دهد‎ مدعیان حقوق زنان خصوصا اصلاح طلبان غوغا به راه می اندازند اما در این مسئله استاندارد دوگانه دارند و سکوت کرده‌اند.
در این باب موضوع وعده رئیس جمهور در خصوص بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی نیز مورد انتقاد کاربران شبکه اجتماعی توئیتر قرار گرفت.
در ادامه نظر کاربران شبکه اجتماعی توئیتر را در این خصوص می‌خوانید که در خود نکات انتقادی قابل توجهی را به همراه دارد.









  •  
     
     
کد مطلب: 429982
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی