۰
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷
در آئین گرامیداشت روزخبرنگار

"عصرهامون" جوایز جشنواره مطبوعات سیستان وبلوچستان را درو کرد

پایگاه خبری عصرهامون با کسب 7 رتبه برتر در جشنواره مطبوعات سیستان وبلوچستان موفق شد تا در صدر رسانه های برتر استان از لحاظ کسب مقام قرار گیرد.
"عصرهامون" جوایز جشنواره مطبوعات سیستان وبلوچستان را درو کرد
به گزارش سفیر شرق به نق از؛ عصرهامون، مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری سیستان وبلوچستان و مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که شب گذشته در سینما هلال زاهدان با حضور مسئولان برگزار شد اظهار کرد: سیستان وبلوچستان دارای 121 رسانه دارای مجوز است که از این تعداد 82 رسانه چاپی و 39 رسانه آن در حوزه الکترونیک فعالیت می کند.
محمد هادی طهرانی مقدم در این جلسه خطاب به دکتر دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مهمان ویژه مراسم بود افزود: یکی از مواردی که در این استان راه را برای فعالان و علاقه مندان عرصه خبر مشکل کرده قوانین و ضوابط وضع شده از سوی وزارت خانه است چرا که تعداد 400 پایگاه خبری در این استان فعالیت می کند که فاقد مجوز هستند و در صورتی که از سوی وزارت خانه شرایط آسان تر شود این رسانه ها نیز می توانند به عضویت خانه مطبوعات درآمده و مجوزهای لازم را اخذ کنند.
وی خاطرنشان کرد: فراخوان پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری سیستان و بلوچستان ابتدای تیرماه منتشر و به علاقمندان تا اول مردادماه مهلت داده شد تا آثار خود را در بخش های اعلام شده ارسال کنند که در پایان موعد مقرر در مجموع 267 اثر در 9 بخش به دبیرخانه جشنواره رسید.
وی تصریح کرد: تمامی این آثار توسط 5داور برجسته هر حوزه و اساتید خبره دفتر علوم ارتباطات و مطالعات و برنامه ریزی رسانه در تهران داوری شد و استان هیچ دخل و تصرفی در نتایج و افراد برگزیده نداشت.
طهرانی مقدم خاطر نشان کرد: طی هماهنگی های انجام شده از سوی خانه مطبوعات استان با دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان وبلوچستان، تعداد 14 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه به قید قرعه نام شان در لیست خادمیاران افتخاری بارگاه مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) قرار می گیرد.
 شایان ذکر است که به دلیل افزایش درخواست ها، اسامی 8 نفر به قید قرعه در همان جلسه مشخص و مقرر شد تا پس از رایزنی مجدد و افزایش سهیمه از سوی آستان قدس، تعداد بیشتری از خبرنگاران به توفیق خادمی امام هشتم نائل شوند.
در پایان این جلسه افراد منتخب هر بخش معرفی و جوایز خود را دریافت کردند که اسامی آنها به شرح زیر می باشد.
محمد فرتوت عنایت از خبرگزاری ایسنا با اثر هامون دوباره داغدار مقام سوم بخش خبر را کسب کرد.
میلاد میرکمالی به خاطر اثر زلزله ای به نام خشکسالی در آلوده ترین شهر جهان/اینجا ماهی ها هم خودکشی می کنند از پایگاه خبری تحلیلی عصرهامون، الهه جهان بین به خاطر اثر مدیریت گمشده بحران آب در کشور/ بی آبی و سقایی در جوار دریا از پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون، عبدالحکیم شه بخش به خاطر اثر اقلیت مسلمان روهینگیا؛رانده از کاشانه مانده در برزخ همسایه از نشریه ندای اسلام، در بخش تیتر رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش گزارش فائقه راغی با اثر روزگار تلخِ کارگران سیستان‌وبلوچستان؛ زندگی با چاشنیِ خشکسالی، گرمای سوزان و گرد و غبار از خبرگزاری ایلنا، مجتبی نوریان از روزنامه سیستان و بلوچستان با اثر فرار بهداشت از چاقوی قصابان در یک میدان زاهدان، سیمین شهرکی از روزنامه سیستان و بلوچستان با اثر«رسالت» نزدیک اما فرسنگ ها دور از امکانات شهری به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.
  برگزیدگان در بخش مصاحبه اثر از مسئولینی که هیچ وقت حضور ندارند تا جوانانی که ما میتوانیم را امضا کرده اند از اکبر تجلی در ماهنامه هاتف جوان، اثر وحدت شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان بهترین الگو در دنیاست از فرشته شجاعی فر در روزنامه طلوع زاهدان و اثر کاراته از زهرا مشهدی در ماهنامه کودک مسلمان بلوچ به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.
در بخش یاداشت و سرمقاله مجتبی نوریان از روزنامه سیستان و بلوچستان به خاطر اثر آقای وزیر چه در سبو داری، هادی محمدی از خبرگزاری ایکنا به خاطر اثر شعله ور؛ شعله نارضایتی زاهدانی ها و حمیده ذوالفقاری از روزنامه خراسان به خاطر اثر آقای ظریف لب های مردم سیستان و بلوچستان تَر می شود؟ به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.
حامد غلامی از خبرگزاری ایرنا با اثر زندگی در هامون، سمیرا رییسی از هفته نامه عیاران به خاطر اثر بحران کم آبی در شهرستان مرزی هیرمند، حسین سرحدی از روزنامه سیستان و بلوچستان به خاطر اثر ریزگردهایی که چشم مسئولین را اذیت نمی کنند!، در بخش عکس حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
در بخش پوستر مهرداد پارسافر با اثر آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر و حبیب پیران با اثر جهش 50درصدی در بازار مسکن از پایگاه خبری تحلیلی عصرهامون مقام های اول تا دوم این بخش را از آن خود کردند.
فرشته رییسی از هفته نامه عیاران با نشریه شماره621، فرشته شجاعی فر از روزنامه طلوع زاهدان با نشریه شماره 470 و ملوک ذورقی براهویی از روزنامه صبح زاهدان با نشریه شماره 607 در بخش صفحه آرایی هم حائز رتبه اول تا سوم شدند.
 در بخش اینفوگرافیک نیز پایگاه خبری تحلیلی عصرهامون یکه تاز بود و مهرداد پارسافر با آثار زایش تروریسم و زلزله در نگاه آمار مقام های اول تا دوم و میلاد میرکمالی با اثر شورای نگهبان؛ حافظ انقلاب هر سه از پایگاه خبری عصرهامون موفق به کسب رتبه های برتر این بخش شدند.
جایزه بخش ویژه جشنواره نیز به اثر سفال کلپورگان 7000سال بدون تغییر/روستای کلپورگان بلوچستان در آستانه ثبت جهانی+تصاویر به آرشام هنرکار از خبرگزاری تسنیم تعلق گرفت.
انتهای پیام//
 
کد مطلب: 429974
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی