میزان دقیق تخلفات مالی انجام شده در شهرداری هنوز مشخص نیست

23 مرداد 1397 ساعت 20:24

چند روز است خبر «اختلاس شهردار زابل و چند نفر از کارکنانش» در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سیستان و بلوچستان دست به دست شده و بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده است.


به گزارش سفیر شرق به نقل از ؛  خبرگزاری فارس از زاهدان، عصر روز بیست و یکم مرداد ماه جاری بود که یک خبر مبنی بر «اختلاس شهردار زابل و چند نفر از کارکنانش» در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سیستان و بلوچستان دست به دست شد و بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده است.
اما اصل ماجرا به روایت مسؤولان
دادستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تایید خبر دستگیری شهردار زابل و چند نفر از کارکنانش، اظهار کرد: شهردار زابل به همراه 2 نفر از معاونین و 4 نفر از کارکنان شهرداری زابل در راستای جرائم تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و جعل اسناد دستگیر و پرونده آنها در حال بررسی است اما پرونده هنوز در مرحله مقدماتی قرار دارد اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام می‌شود.
  هنوز هیچ کدام از مسؤولان تاکنون رقم دقیق اختلاس یا اختلاف مالی شهرداری را عنوان نکرده‌اند.
فرماندار زابل هم در گفت‌وگو با تسنیم با اینکه پرونده این افراد کامل شده و بازجویی‌ها در حال حاضر در حال انجام است، اضافه کرد: دستگیری این افراد به دلیل مشکلات مالی در حوزه شهرداری بوده است.
هنوز هیچ کدام از مسؤولان تاکنون رقم دقیق اختلاس یا اختلاف مالی شهرداری را عنوان نکرده‌اند.
یک عضو شورای شهر در زمینه پرونده شهرداری زابل در گفت‌وگو با ایسنا  گفت: فکر نمی‌کنم که این مساله به اختلاس مربوط باشد، البته هنوز پرونده در مرحله بررسی است، اما آنچه مشهود است در بررسی پرونده های خاص مربوط به شهرداری همچون پرونده آسفالت معابر، بهسازی پارک ملت، باشگاه فرهنگی ورزشی و... که صورت گرفته، حدود ۳۴ میلیارد تومان برآورد خسارت و کمبود و کاستی دیده می‌شود.
شهلا رضوانی ادامه داد: در این رابطه ۸ نفر دستگیر و بازداشت شده‌اند که بررسی‌ها نشان از محرز شدن جرم آنهاست، اما آنچه مسلم است باید منتظر نتیجه نهایی باشیم‌.
رقم‌هایی از جمله 6 میلیارد و 12 میلیارد نیز شنیده می‌شود که بیشتر در پروژه‌های بهسازی پارک ملت و باشگاه فرهنگی ورزشی نشان از اختلاس دارد اما که هنوز هیچکدام از طریق منابع رسمی تایید نشده است.
  فرماندار زابل در گفت‌وگو با فارس در زمینه رقم‌هایی که مبنی بر تخلفات شهرداری زابل در فضای مجازی منتشرشده است، گفت: همه این رقم‌ها در حد حدس و گمان است و هنوز رقم نهایی به دست نیامده و مسؤولان مربوطه در حال پیگیری میزان تخلفات هستند که خبر آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
به گزارش فارس، آنچه تاکنون از طریق منابع مطلع به صورت رسمی تایید شده خبر «دستگیری شهردار زابل به همراه 2 نفر از معاونین و 4 نفر از کارکنان شهرداری زابل است»که گفته می‌شود، جرمشان تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و جعل اسناد است.
حال اینکه به طور دقیق چه میزان در این پرونده تخلف ثبت شده باید منتظر اظهار نظر مسؤولان قضایی بود.
انتهای پیام/3139


کد مطلب: 429955

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/article/429955/میزان-دقیق-تخلفات-مالی-انجام-شده-شهرداری-هنوز-مشخص-نیست

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir